Andrea Bartošová

Zaříkávač koní (komunikace se zvířaty)

15. 02. 2009 1:00:00
Tento film miluju. Právě jsem ho již poněkolikáté zhlédla. A zase utírala slzy. Byl natočen na motivy skutečného příběhu. Zaříkávači koní existují. A já měla štěstí, že jsem jednoho potkala.....

Bylo to na jednom větším mezinárodním večírku za Prahou. Starší pán, Francouz, okamžitě mě uchvátil svojí energií a já věděla, že ho rozhodně chci poznat víc. Přátelé mi pak navíc prozradili, že je zaříkávačem koní. Téma, které mě vždy fascinovalo. Již od dětství zbožňuji zvířata. Zvláště psi a kočky jsou mi blízcí. Dobře je znám a poznám, co mi „říkají“. S koňmi je to jiné. Vždy jsem k těmto krásným zvířatům cítila něco mezi respektem a strachem. Proto jsem doufala, že s Dominiquem tyto pocity překonám a ke koním se přiblížím.

Měla jsem obrovskou radost, když Dominique souhlasil. Vytvořili jsme skupinku pěti lidí a začali chodit na lekce. První tři hodiny jsme byli bez koní. Dominique nám vysvětloval chování koní v různých situacích, pouštěl nám videa své komunikace s koňmi (bylo to opravdu neuvěřitelné), teoreticky jsme nastudovali techniku jízdy.

Čtvrtá hodina byla hodina H. Vyjeli jsme na farmu a tam si vypůjčili koně. Prvním úkolem bylo navázání neverbální komunikace. Vedli jsme koně na uzdě a měli ho zastavit. Ne trháním za uzdu, ale opřením vlastního těla. Byla jsem moc mile překvapená, že můj kůň hned pochopil co po něm chci. Pak přišla samotná jízda. Zapomeňte na trhání uzdou, nebo kopání koně do slabin. Naše pokyny byly velmi jemné a takřka neviditelné. A koně nám rozuměli. Bylo to nádherné.

Bohužel to byla naše poslední lekce. Dominique nás záhy opustil a odjel do Asie. Vzpomínky na tyto krásné chvíle s koňmi však zůstávají.

PS. Také vás fascinuje komunikace se zvířaty ? Slyšeli jste, že existují alternativní metody ? Při svých cestách jsem zavítala mimochodem do německých komun, kde žijí lidé, kteří tyto metody studují a aplikují. Jedním ze způsobů je, že když svému zvířeti chcete něco sdělit, vytvořte si v hlavě obrázek toho co říkáte a „pošlete“ ho.

I když abych pravdu řekla, já tuto metodu vědomě nepoužívám. Přesto jsou na mě má zvířata dokonale napojena a rozumí mi. Přistihla jsem je několikrát, že nejen rozumí mým slovům, ale dokonce dokážou přečíst mé myšlenky. Jejich inteligence a instinkty jsou prostě neuvěřitelné.....

Autor: Andrea Bartošová | karma: 37.25 | přečteno: 12527 ×
Poslední články autora