Postup školy ve Valašském Meziřičí = návrat do středověku

Aneb český NErasismus v praxi.

Vyrůstala jsem v „idylickém“ prostředí. Nové sídliště v Brně, plno mladých rodin. Ani jeden Rom, ani jeden vozíčkář, nikdo s žádným postižením. Dokonalá socialistická společnost přece žádné handicapované lidi nemá a pokud ano, uklidíme je do ústavů (a romské děti do zvláštních škol). Výsledkem je, že zírám, jak moji američtí a australští přátelé používají základy znakové řeči a já se nevzmůžu absolutně na nic. Dodnes jsem v rozpacích jak pomoci slepci na přechodu. Učitelé na naší střední škole chodili učit tělesně postižené studenty do ústavu na Kociánce (stejné předměty jako nás). My jsme je ani koutkem oka nezahlédli. Nechápu proč, zpomalili by snad moje vzdělávání ???  

Myslela jsem, že  je tento systém vzdělávání, kdy jsme všichni tak unifikovaně dokonale bílí a zdraví je 20 let po pádu komunismu překonán. Bohužel jsem se mýlila. Škola ve Valašském Meziříčí  propaguje segregaci romských dětí a nachází pro své jednání podporu. Prý je to projekt, projekt který Romům pomůže.  

Hmm, ten česky NErasistický projekt říká, že romské dítě je paušálně na základě své etnicity handicapované pro vzdělávání. Ten projekt říká, že se romští rodiče svým dětem paušálně nevěnují. Copak každý člověk není individuál ??? Je můj romský kamarád vůbec Rom, když bez problému vystudoval a dokonce se mezi většinovými spolužáky stal předsedou třídy ? Nebylo principiálně lepší ho dát rovnou do zvláštní školy a přidělit mu asistenta ? Nemám obvolat své romské přátele ať odejdou z těch středních a vysokých škol a nástaveb, které studují, protože jsou stejně nevzdělavatelní  ???

Doporučíme mému kamarádovi Holstonovi, aby změnil zaměstnání ?? Vystudoval totiž Princeton (což je jedna z nejprestižnějších amerických univerzit) a pracuje jako letecký inženýr. Na základě všemocné Gaussovy křivky (kterou já  v této otázce považuji za berličku psychicky labilních jedinců) je ale jasné, že jako černoch nemůže být přiměřeně inteligentní, a bylo by daleko lepší, kdyby dělal pasáčka koz. Už jako dítě ho měli raději segregovat a přidělit mu asistenta, aby dokázal spočítat, kolik je 2 x 2. A taky ho dát na basketbal, tak se to přece sluší a patří. Jo, a Obamu samozřejmě taktéž.  

PROSÍM posuzujme každé dítě a každého člověka individuálně a nedělejme to na základě vzorníku barvy pleti !!!!!!!!!!

A je tu ještě jeden aspekt, proč nesouhlasím se separací. Kolega Horváth trefně napsal článek o tom, že Romové nejsou mimozemšťané. Souhlasím s ním. Většinová společnost pořád dokola omílá různé stereotypy, bez toho aniž by se pokusila Romům přiblížit (a objevit „Ameriku“, že stejně jako my,  i Romové se od sebe navzájem liší). Mně se to přes hudbu podařilo a rozhodně nacházím věci, které mě inspirují. Nedávno jsem vedla velmi zajímavou debatu s moji blízkou přítelkyní. Na oslavě mých narozenin poprvé potkala mé romské přátele. Hodně o nich ode mě slyšela a chtěla se s nimi seznámit, ale zjistila že má v sobě nějakou psychickou zábranu, která se jí těžko překonává. Byla nervózní a vůbec nevěděla jak na to. Rozebírali jsme to, nemá žádnou negativní zkušenost, žádné Romy osobně nezná. Snad jen že ji rodiče varovali, že se nemá přibližovat ke čtvrti, kde Romové bydlí. Párkrát jsem byla na romském  festivalu, kde se sejdou lidé různých kultur a národů včetně dětí a 10 dní spolu oslavují život. Je to přirozená cesta k vzájemnému seznámení a oddémonizování. Kdyby takovou akci moje kamarádka jako dítě navštívila,  komunikace s mými přáteli by pro ni nebyla žádný problém, psychický blok by se prostě nekonal. Stejně jako pan Horváth si myslím, že je hodně důležité, abychom se navzájem lépe  (a to nejlépe od dětství) poznali – my lidé zdraví, nemocní, i lidé různých národů a etnik - máme si vzájemně co dát.   

Autor: Andrea Bartošová | neděle 17.5.2009 9:16 | karma článku: 19,88 | přečteno: 4055x