Andrea Bartošová

Romano Drom (Romská cesta) IV – zavřete oči odcházím

Pročtete-li si blogy idnes, často se dozvíte, že slovo multi-kulti musí být něco pejorativního a že jsou všichni Romové stejní a soužití s nimi není možné. Hodně se tu také píše, že rasismus v České republice v podstatě neexistuje a je to nadužívané slovo. Byla jsem tu, abych ukázala, že lidé kteří žijí a smýšlejí jako já existují ( i když se většina z nás “internetové žumpě” vyhýbá) a poodhalit pohled z druhé strany. Romano Drom se dnes uzavírá, vytáhněte kapesníky, budeme se loučit.

19.5.2008 v 11:13 | Karma: 23,31 | Přečteno: 8012x | Diskuse| Společnost

Andrea Bartošová

Romano Drom (Romská cesta) III – jak se nám žije

O tom, jak jsem potkala svoji „romskou rodinu“ jsem již psala ( http://bartosova.blog.idnes.cz/c/18481/Romano-Drom-romska-cesta-II-o-me-romske-rodine-a-me-ceste-k-ni.html ). Dnes bych se s vámi chtěla podělit o střípky našeho romsko-gádžovského soužití. Je to takový nesourodý miš-maš minipříběhů a postřehů, včetně několika fotek.

1.4.2008 v 9:03 | Karma: 18,68 | Přečteno: 7205x | Diskuse| Společnost

Andrea Bartošová

Romano Drom (romská cesta) II. – o mé romské rodině a mé cestě k ní

Byla jsem vychována k tomu abych neposuzovala lidi podle barvy kůže. Maminka to možná ani tak nemyslela, ale v sedmdesátých letech pronajímala pokoje podnájemníkům z Indie, které jsem si jako malé dítě velmi oblíbila, hráli si se mnou, učili mě hindí a jejich písničky. Popěvek „Miri hati o miri sati“ si pamatuji dodnes :-).

10.12.2007 v 10:14 | Karma: 25,13 | Přečteno: 3352x | Diskuse| Společnost

Andrea Bartošová

Romano drom (romská cesta) – úvod

Mám tři romské bratry. Jak je to možné, podivíte se asi při pohledu na moji bílou tvář. Chci se s Vámi o tento příběh podělit.

31.10.2007 v 12:22 | Karma: 17,18 | Přečteno: 2297x | Diskuse| Ostatní