Diskuse

V romském ghettu

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

gghii

26. 7. 2009 23:48
trochu pravdy by to chtělo :

On totiž Poláček sice byl u jedné rodiny,ale nemohl a asi nechtěl vidět a zažít opravdové nefalšované ghetto obývané cikány na Dukelské v Chomutově a i jinde !Rv  

0 0
možnosti

gghii

26. 7. 2009 23:44
trochu pravdy by to chtělo :

0 0
možnosti

Signum Laudis

8. 3. 2009 7:14
Problém je v tom

že Rómové neuznávají normy,které přijala tato společnost a která se těmi normami řídí . zákony. Každý musí dodržovat zákony a pokud ne, pak musí nastoupit represe

0 0
možnosti

PeTaX

8. 3. 2009 8:45
Re: Problém je v tom

Asi byste měl v té větě mít výraz "někteří", klidně třeba i "většina". Takto - i kdyby existoval i jen jediný "přizpůsobivý", vyhlašujete rasovou nenávist, pogrom, jakkoliv to budete chtít nazvat. Toto není obhajoba zmíněných Romů, ale spravedlivé je vždy říct: darebák je Jánoš Latákoš (nebo Pepa Novák), než tvrdit, že všichni Češi jsou zloději. (Taky Vás to v Rakouských obchodech uráželo?)

0 0
možnosti

Divija

7. 3. 2009 22:44
Hospodyňky

Souhlasím. Romská žena musí být dobrá hospodyně (ženská patří ke sporáku), matka (musí dát děti) a milenka(bez odmlouvání). O peníze by se starat neměla, měla by vystačit s tím, co jí muž dá. Alespoň tak to praví jejich tradice.  A když peníze nestačí a chce (musí) pracovat, tak stejně musí dodržet všechny předchozí body. Únava není omluva! 

Např.: Chodila a žila jsem s rómem (žila jsem v Jirkově do 23let) a jeho maminka byla ta nejpořádnější ženská, jakou jsem kdy zažila. A on sehnal peníze, když jsem řekla, že potřebuju. Nebyl problém sehnat love den před nájmem na nájem. Když peníze byli, utratili se, když nebyli, nebyli. Když se potřebovali, sehnali se. Nic na mojí povahu. Přeci jen jsem jen gádžovka.

0 0
možnosti

Vikina

7. 3. 2009 22:47
Re: Hospodyňky

Krindapána, kdo by to byl býval řekl?

0 0
možnosti

lukrecia

7. 3. 2009 18:04
Skoro jako mezi Papuánce

Kdo se jedenkrát za život vydá do lokality, osídlené menšinou, žasne nade vším, co je jinde normální. Mít doma uklizeno, chovat se slušně, neobklopovat se odpadky. Kdo absolvoval soužití, v sousedním bytě, domě nebo ulici, ten se nenechá uchlácholit čistou podlahou v jednom bytě. Opilce, noční výtržnosti, drobné krádeže, to  vydrhnutá podlahová krytina nezakamufluje.

0 0
možnosti

Andrea B.

7. 3. 2009 18:15
Re: Skoro jako mezi Papuánce

Hmmm, ale ja nad tim uklizenym bytem nezasnu. Takto vypadaji vsechny romske byty, ktere jsem navstivila... Ja jen konstatuju.... Stejne tak nad tim ghettem nezasnu, popisuji co jsem na vlastni oci videla, je to snad zasnuti ? PS. Jinak souziti vice mene absolvuji, chcete me snad nejak chlacholit ? Tak do toho;-)

0 0
možnosti

cartouche

7. 3. 2009 15:42
Dotaz na Andrejku B.

"O odstěhování ze svého krásného bytu v klasickém secesním domě (mimochodem v bývalé romské čtvrti) rozhodně neuvažuji"

Ale autorko. Před časem jste tu tvrdila, že žijete v romské čtvrti, ale teď najednou žijete v bývalé romské čtvrti. Tak jak to tedy je?

0 0
možnosti

bullterrier3

7. 3. 2009 15:48
Re: Dotaz na Andrejku B.

Mě by spíš zajímalo, co je to "rómská čtvrť"? Že by si cikáni postavili nějakou čtvrť jsem nikdy neslyšel. Možná se jedná o nějaké bývalé cikánské gheto ve staré zástavbě, které bylo po jejich odsunu zrekonstruováno. Připomíná mi to praxi realitek, vystěhovat nepřizpůsobivé někam na sídliště a baráky v lukrativních místech zrekonstruovat a draho prodat. Přece by se tato cikánofilka nepodílela na takovém hanebném činu? ;-)

0 0
možnosti

stedrik

7. 3. 2009 15:28
před týdnem jsem byl na sídlišti v Novodvorský

Podotýkám,že bez VIP osoby a známýho umělce a kupodivu jsem se nebál.Paneláky zářily barvami zateplených fasád.Žádný vymlácený okna,všude nový,kteří si lidi platí sami.Dokonce se složili na zaplacení i oken do společných prostor.Teď si platí do fondu na nový výtah a dokonce i ti v přízemí.Jenom nevím,kam napsat oslavnej článek o gádžo ghétu,každej si bude ťukat na čelo.Vždyť je to naprosto normální si udržovat bydlení v pořádku

0 0
možnosti

Radek0075

7. 3. 2009 15:32
Re: před týdnem jsem byl na sídlišti v Novodvorský

;-DR^ 

0 0
možnosti

Martin_H

7. 3. 2009 12:47
Děkuji autorce

za zajímavý článek. Oceňuji také, že se na rozdíl od jiných autorů nesnažíte své závěry zobecňovat, protože se opravdu jedná jen o jednu Vaši zkušenosti, přičemž ostatní mohou mít zkušenost odlišnou.

Jen je mi líto, že se musíte v "diskuzi" setkávat s nepřizpůsobivými(z hlediska slušného chování, zvláště k ženám) mám na mysli tlustéprase,velkáhlava a die hard.

0 0
možnosti

Andrea B.

7. 3. 2009 12:56
Re: Děkuji autorce

Dekuji moc.  Absolutne jste muj clanek pochopil... PS. A mate uplnou pravdu, mame spoustu "vetsinovych" neprispusobivych, kteri maji me clanky a diskuze v oblibe... Pomalu si zvykam;-)

0 0
možnosti

Die Hard

7. 3. 2009 11:39
nazyvat...

umyslne znicena sidliste ghetem je vysmech vsem zidum, cikanum a bilym kteri byli zvirani nedobrovolne do lagru nazyvanych gheto. zjistete si laskave jaka pravidla museli tito lide dodrzovat.

0 0
možnosti

Andrea B.

7. 3. 2009 11:48
Re: nazyvat...

Romske ghetto je vseobecne pouzivane slovni spojeni. Nazev socialne vyloucena lokalita je pro clanek prilis dlouhy. O holocaustu zidovskem i romskem toho vim vcelku hodne. Je mi lito, pokud jsem se Vas nejak dotkla..

0 0
možnosti

TlustePraseJakNaFotce

7. 3. 2009 11:38
autorka: nejsem

odborník, neznám to tam, nebydlím tam, ale kecám o tom! Ano, takových tady máme a podle toho to vypadá!

0 0
možnosti