Andrea Bartošová

Romano Drom (Romská cesta) III – jak se nám žije

O tom, jak jsem potkala svoji „romskou rodinu“ jsem již psala ( http://bartosova.blog.idnes.cz/c/18481/Romano-Drom-romska-cesta-II-o-me-romske-rodine-a-me-ceste-k-ni.html ). Dnes bych se s vámi chtěla podělit o střípky našeho romsko-gádžovského soužití. Je to takový nesourodý miš-maš minipříběhů a postřehů, včetně několika fotek.

1.4.2008 v 9:03 | Karma článku: 18.68 | Přečteno: 7205 | Diskuse

Andrea Bartošová

Tradiční česká rodina – co to prosím je páni politici ?

Je tomu asi rok, co jsem v útulném zákoutí nejmenovaného parku blízko Prahy, potkala pana prezidenta na privátní procházce s mladou sličnou dívkou. Ano, spekuluje se o tom, že pan prezident má milenku. Vadilo by mi to ?

12.3.2008 v 7:19 | Karma článku: 34.18 | Přečteno: 5742 | Diskuse

Andrea Bartošová

Vivat češtin (Čéska sporitelna napsala mi dnes)

Ja drahoušék zakaznik, dnes upozornení dostat od Čéska sporitelna. Obnovit ty Internetbanking. Nic já ale Čéska sporitelna nemít. Ale teď moc chtít activate :-). Chtít víc funkcionář oznámení a poselství. Chtít víc služba účastnikum hlazení a taky obnovit (člén určity) dotyk. Neskonat please internetbanking moj:

7.3.2008 v 10:20 | Karma článku: 24.17 | Přečteno: 4294 | Diskuse

Andrea Bartošová

Parkování na rozhraní Prahy 10 a Prahy 2/3 II.

Chceme žít v důstojném prostředí. A proto jsme pro radnici Prahy 10 něco mezi „regulovaným nájemníkem“ a „obtížným hmyzem“, který žádá, aby byl radnicí voděn za ručičku. Máme si prý najít garáž (v našem okolí stojí něco mezi 4000-6000 Kč) a lidově „držet hubu“ !!!!

21.2.2008 v 16:16 | Karma článku: 18.64 | Přečteno: 4529 | Diskuse

Andrea Bartošová

Jak se žije na parkovišti (aneb nabídka bezplatného parkování)

Vážení spoluobčané, my, obyvatelé Prahy 10 za přispění našich radních a za laskavé spolupráce radních Prahy 2, čerstvě i Prahy 3, si vám dovolujeme nabídnout luxusní bezplatné parkování v blízkosti centra Prahy, pouhé 2 minuty od náměstí Míru. Podmínky a obrazovou dokumentaci naleznete v příloze.

20.2.2008 v 10:09 | Karma článku: 27.97 | Přečteno: 6339 | Diskuse

Andrea Bartošová

Přátelství, chudoba, člověčina

K napsání této úvahy mě inspirovala kolegyně bloggerka, která mi v diskuzi pod jejím článkem napsala: „Pochybuji, že byste si nějak padla do noty s obyvateli jakéhokoliv cikánského sídliště“. Ještě tak před čtyřmi roky bych s ní pravděpodobně souhlasila. Ale „člověk míní, Pánbůh mění“.

5.2.2008 v 12:09 | Karma článku: 16.03 | Přečteno: 3479 | Diskuse

Andrea Bartošová

A kde je vaše hranice rasismu?

Když jsem oznámila svým přátelům (stejným "bláhovým pseudohumanistům" jako jsem já), že začínám s blogem a o čem hodlám psát, řekli mi na férovku, že jsem se zbláznila. Že svůj postoj vyjadřuji tím co dělám, proč se pouštět do té strašné internetové džungle. Proč ???? Abychom ukázali, že vůbec existujeme. O romské tématice tu v posledních dnech bylo napsáno tolik, že bychom tím mohli vydláždit chodník.

25.1.2008 v 21:47 | Karma článku: 17.04 | Přečteno: 4355 | Diskuse

Andrea Bartošová

Drazí myslivci, opravdu vám nerozumím

Čeští myslivci se dmou pýchou. Skolili totiž jelena s nejvzácnějším parožím. A já se ten jejich vítězoslavný pocit snažím pochopit. Ano, ten jelen byl opravdu speciální. Byl to dvacetičtverák. Paroží bylo oceněno 262,46 body, opravdový unikát, bravo !!!! Sledovali ho dlouhá léta a těšili se až ho zastřelí. Ten šťastný střelec za to zaplatil půl milionu. „Pro toho střelce je to prožitek“ slyším v televizi komentář jiného myslivce.

19.1.2008 v 20:34 | Karma článku: 30.41 | Přečteno: 4379 | Diskuse

Andrea Bartošová

Gádžo a cikán – vyjasnění pojmů

Díky nejnovějším iniciativám bratra Čunka nám na blozích přibylo mnoho článků s romskou tematikou. Někteří souhlasí, někteří ne, někteří analyzují a diskuze jsou povětšinou husté. Jednou z věcí, která hodně lidí štve, je slovo gádžo. Ráda bych mu tedy věnovala tento skromný příspěvek a trochu ho oddémonizovala.

14.1.2008 v 19:21 | Karma článku: 27.13 | Přečteno: 15428 | Diskuse

Andrea Bartošová

Tradiční rodinné hodnoty versus listina základních práv a svobod

Když mi asi před půlrokem řekl můj romský bratr, jak moc mě má rád a v případě potřeby, kdykoliv můžu sbalit kufr, psa a kočku a bydlet u nich, že se o mě postarají, zamáčkla jsem slzu dojetí a byla jsem štastná jak blecha. To jsem ještě netušila, že se tím dostaneme do rozporu s listinou základních práv a svobod.

12.1.2008 v 1:41 | Karma článku: 19.28 | Přečteno: 4661 | Diskuse

Andrea Bartošová

699 = 799

Tak jsem si dnes v Promodu na Václavském náměstí koupila sako. Je černé, manžestrové a opravdu mi sluší. Zároveň mi umožnilo stát se svědkem malého matematického zázraku ala Promod: 699 = 799

9.1.2008 v 17:31 | Karma článku: 19.07 | Přečteno: 4487 | Diskuse

Andrea Bartošová

Bojím se bojových psů

Jsem velká milovnice psů, ale ne všech. Opravdu se bojím bojových psů. A to jsem ještě cca před 9 lety podepisovala petice, že termín „bojový“ pes je nesmysl. Devět let života mezi psy na ulicích a v parcích mi však dalo lekci. Dnes už to vidím jinak...

8.1.2008 v 2:05 | Karma článku: 25.42 | Přečteno: 3918 | Diskuse

Andrea Bartošová

Novoroční soutěž o největšího bloggerského NErasistu

Vážení kolegové a kolegyně, milí čtenáři, český NErasismus byl tento rok jedním z nejdiskutovanějších témat. Proto jsem si dovolila vyhlásit soutěž o největšího bloggerského NErasistu. Kandidátů bylo mnoho, ale vyhrát mohou skutečně jen ti nejlepší. A nominováni byli:

29.12.2007 v 9:12 | Karma článku: 12.33 | Přečteno: 2770 | Diskuse

Andrea Bartošová

Tak nám vykastrovali švédského lva

Švédská armáda odstranila na žádost vojákyň pohlavní úd lva na znaku švédských mírových sil. Patrně tím chtěly naznačit, že švédské mírové síly se skládají nejen ze „lvů“, ale také ze „lvic“.

19.12.2007 v 11:49 | Karma článku: 19.37 | Přečteno: 2152 | Diskuse

Andrea Bartošová

Cenu Michala Velíška získal Roman Ferenci

Roman možná není prototypem hrdinného zachránce z romantických filmů. Je to čtrnáctiletý romský chlapec, žák zvláštní školy. Před rokem neváhal riskovat svůj život a skočit do rozbouřené a studené listopadové Nežárky. Vytáhl z ní dvouletého topícího se chlapce a následně ho oživil fundovanou první pomocí.

14.12.2007 v 11:21 | Karma článku: 35.72 | Přečteno: 5511 | Diskuse

Andrea Bartošová

Romano Drom (romská cesta) II. – o mé romské rodině a mé cestě k ní

Byla jsem vychována k tomu abych neposuzovala lidi podle barvy kůže. Maminka to možná ani tak nemyslela, ale v sedmdesátých letech pronajímala pokoje podnájemníkům z Indie, které jsem si jako malé dítě velmi oblíbila, hráli si se mnou, učili mě hindí a jejich písničky. Popěvek „Miri hati o miri sati“ si pamatuji dodnes :-).

10.12.2007 v 10:14 | Karma článku: 25.13 | Přečteno: 3352 | Diskuse

Andrea Bartošová

Politická etika po česku – slavný návrat bratra Čunka

Není tomu tak dávno, kdy odstoupila švédská vícepremiérka. Šla totiž na večeři s předním politickým žurnalistou, trošku popili a později večer ho objala a dala mu pusu. U toho ji někdo nafotil. Ve Švédsku to není považováno za etické, političtí komentátoři musí zůstat nezávislí a proto se s nimi politická špička nemá osobně stýkat a už vůbec ne jim platit večeři a víno. Za několik dní rezignovala na svůj post. Tak to zní v Česku jako science-fiction.

4.12.2007 v 23:30 | Karma článku: 37.77 | Přečteno: 4840 | Diskuse

Andrea Bartošová

Jak jsem potkala Amway

Je tomu již několik let, ale byl to pro mě silný zážitek. Zavolala mi má dobrá kamarádka, má nový byznys a chtěla by mi ho představit. Nic moc jsem nechápala, ale na předem domluvenou schůzku jsem dorazila včas. Hala byla plná lidí, všichni mě vítali a usmívali se na mě a já se nemohla ubránit pocitu, že jsem se ocitla v nějaké náboženské sektě.

28.11.2007 v 20:16 | Karma článku: 44.98 | Přečteno: 23612 | Diskuse

Andrea Bartošová

Nejodvážnější třináctiletá dívka na světě

Chodí sama po ulici, nenosí závoj, jezdí na skútru a komunikuje s chlapci. Zdá se Vám to běžné ? Nejmia, ale žije v Jemenu.

16.11.2007 v 11:33 | Karma článku: 15.74 | Přečteno: 2790 | Diskuse

Andrea Bartošová

Škatulkování lidí – aneb Češi očima cizinců

Děláme to často.... Francouzi jsou gurmáni a arogantní, Němci jsou přesní, Holanďané spořiví (co Skot odhodí, Holanďan ještě zvedne :-) ), Britové rezervovaní, Američané mají nulové znalosti geografie a nehovoří cizími jazyky, Italové jsou vynikající milenci, atd. atd.... J ak asi již tušíte, já nemám škatulkování lidí ráda. A tak jsem se rozhodla, že se na věc podívám z druhé strany. Mým škatulkovacím zdrojem se stala populární webová stránka pro cizince žijící v České republice. Sdělují si zde různé zkušenosti a jedna z kolonek se nazývá Czech culture. Zde si navzájem radí jak se vyrovnat s „kulturními šoky“, které jim my Češi připravujeme. Tak jací my Češi vlastně jsme ? Nahlédla jsem dovnitř a namátkou pro Vás vybrala některá zajímavá témata:

14.11.2007 v 21:28 | Karma článku: 26.21 | Přečteno: 4586 | Diskuse