Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

jeste asocialnejsi grupa

12. 1. 2008 9:47
nu ...

tak k tomu zaveru jednu pripominku: ano, pokud ta rodina bydli v pronajatem, nikoliv vlastnim byte, opravdu ma nekdo, konkretne majitel takoveho bytu, pravo vedet kolik osob tento byt obyva, a pripadne i zamezit nastehovani dalsi osoby. on se tezko nejakym zpusobem udrzuje byt, kde je nahlasen tata dezo a mama erzika, ale krome nich ten byt obyva jeste bratranec lakatos s celou rodinou, sestrenice maria s byvalym muzem, soucasnym muzem, a nekolika detmi, jakoz i pribuzni ze slovenska ...

0 0
možnosti

Andrea (autorka)

12. 1. 2008 10:24
Re: nu ...

Ano, to mate pravdu. Ale za tu nemocnou babicku a deti se primlouvam....

0 0
možnosti
JM

Hucul

12. 1. 2008 8:57
Dalsi neznalec...

... vyrokove logiky. Ale na to uz tu poukazali jini. Cunkovo tvrzeni je mi take proti srsti, ale nakonec je asi dost pravda, ze i nadane romske deti konci uzavrene ve svem malem ghettu, na skolu kaslou a nic z nich neni. Proste proto, ze jim to je rodinou podano jako jediny normalni zivotni styl. Na druhou stranu jsem byla jednou na konske farme, kde slovo "vysokoskolak" pouzivali jako sprostou nadavku. Kdokoli, kdo vyroste v takovem prostredi, si nutne postavi zed, ktera mu nedovoli stat se vyokoskolsky vzdelanym. A je jedno, jake je barvy. Cela ta vec se zesmesnovanim vzdelani a vzdelanych lidi je krajne trapna a ublizuje detem a mladezi.

0 0
možnosti

Kolombo

12. 1. 2008 8:55
Milá Andreo,

rodinné hodnoty a souržnost, vzájemná vřelost a pomoc jsou jistě chvályhodné hodnoty. Na jednom z předních  míst je má dokonce i sicilská Mafie.  V případě vačich rómských přátel bych rozlišoval dva momenty. Bydlí  vaši přátelé ve svém nebo ne? Jestli ne, platí řádně nájemné a dodržují nájemní smlouvu? V prvním případě je mi srdečně jedno, koho si pozvou,  ať tam bydlí celý kmen. Stejně vcelku sympatičtí jsou mi  lidi, co se rozhodnou žít jako indiáni, postaví si teepee a budou se živit chovem koz. Jejich věc.  Pokud ale vaši rómští přátelé žijí na cizím, ten cizí majetek devastují ale svým pomáhají jako grandi, pochopitelně z cizího, jednají sice soudržně, ale přesně jako ta mafie.

0 0
možnosti
A

AncientMariner

12. 1. 2008 12:09
Re: Milá Andreo,

R^

0 0
možnosti

nany

12. 1. 2008 3:51
Andreo!

Mě moje babička taky milovala, nechala mě u sebe být, kdykoliv, ale vždycky mě ráno hnala šupem do školy a těšila se, až se ze školy vrátím a budu zase s ní (nebo s kámošema, ale jen že věděla, že jsem v pořádku)!

Školu by mi neodpustila!!!!

Andreo, moje babička by mi ublížila, kdyby mi tu školu omlouvala. Ona to věděla. Vy zavíráte oči a chcete co? Babičku, která vám hladí vlasy a říká "děvenko, ty přece nemusíš, jsi přece chytrá, tak dneska (zítra, pozítří, za deset let....) nemusíš nic, protože já tě mám ráda?"

Je to moc hezká představa, ale takhle nikdy nikdo nebudeme mít ani na to, aby nám ta hodná babička přežila aspoň do 70 let.

Zkuste ten život vzít trochu víc "zhurta". Jen takovej nápad... hodně štěstí Jana

0 0
možnosti

Wolf

12. 1. 2008 2:35
Ach jo...

"...jsou v ŘADĚ případů v rozporu...", nikoli úplně ve všech. Co třeba neúcta ke vzdělání svých dětí? Neúcta k práci? Neúcta k vlastnímu domu či bytu? Neúcta k plánování, ke spoření, k nočnímu klidu? Nepřemýšlení nad tím, co bude zítra? Tam už by se nějaké ty rozpory nalézt daly - i pokud bych to nechtěl hrotit jako porušování práv majority, tak spousta z toho je porušováním "práv a svobod" jejich vlastních dětí.

Jevy jako třeba drobná kriminalita, nesmyslné zadlužování se nebo propadání drogám či hracím automatům ponechávám raději stranou, ačkoliv i pro tyto příklady by se v tradiční romské kultuře našlo minimálně vhodné podhoubí.

Jestliže však Vy přes své růžové brýle vidíte tradiční romskou kulturu jako pohlednou směsici folklóru a obětavého "pomáhání si" v rámci rodiny, pak se lze těžko k něčemu rozumnému dobrat. Aby bylo jasno - ne snad, že bych Vám ty skvělé vztahy v komunitě nepřál, ale kontakt s realitou je IMHO nepostradatelný; a při psaní dvojnásob.

0 0
možnosti