Středa 29. března 2023, svátek má Taťána
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 29. března 2023 Taťána

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

isgrosse

majitelé nemovitostí, kteří svým nájemníkům nezvyšují nájem

Pro svojí závěrečnou práci postgraduálního studia v oboru umění hledám ty majitele nemovitostí, kteří poskytují bydlení svým nájemníkům a ůčtují si naprosté minimum jako nájemné. Jde například o situaci, kdy nájemník vlastní smlouvu o nájmu na dobu neurčitou s regulovaným nájmem a majitel bytu nájem za poslední tři roky v rámci deregulace nezvýšil. Budu Vám velmi vděčná za kontakt, pokud jste to právě Vy, kdo dává přednost solidárnosti se svými nájemníky nad výdělkem, nebo nesouhlasí s tržní reformou bydlení. Jakýkoliv důvod je pro můj výzkum zajímavý. Prosím také nájemníky aby mne kontaktovali pokud jejich domácí nájmy drží nízké. Pište prosím na moji poštovní adresu: Isabela Grosseová, Na Kampě 512/11, Praha 1, psč: 118 00, nebo volejte na tel. číslo: 776776508. Budu Vám vděčná za jakýkoliv podnět. Děkuji, Isabela Grosseová

0/0
22.9.2010 14:35

vancev

Pohřeb selského rozumu

Vážená autorko blogu, díky za věcný příspěvek. Není třeba k němu moc přidávat.

V česku se koná pohřeb selského rozumu za masové účasti občanů, kteří nechtějí volit někoho kdo s regulací nájmů skončí.Co na tom, že jejich babička chodí spát na jehlách a neví co s ní bude, protože se stát odmítá podílet na jejím zabezpečení. Že by se třeba o babičku před státem postarali děti? Kdepak, to se přeci nedělá, - raději prohlásí, že také nic nemají a vezmou ji každý víkend na chatu aby se trochu poveselila. Mezitím pan Křeček s 100 k plus / měs žije spokojeně v regulovaném nájmu a těší se na to, že mu město možná nabídne tento byt k odkoupení za pár šupů - vždyť tak to přece je spravedlivé, pan Bém si naúčtuje majiteli odstupné 3 mil. za uvolnění -jeho- bytu v Praze a dostane je. Proč by oba usilovali o změnu? - pan Bém by tak nebyl dostatečně pravicový, pan Křeček by nebyl dostatečně levicový a pan Svoboda by nebyl dostatečně křesťansky charitativní aby na změnu přikývl.

0/0
27.1.2010 12:14

Hana F.

A ještě něco

I vy sama jste obětí této tržní deformace, protože fakt, že v polsední době, se začíná uvolňovat regulované nájemné, vede lidik tomu, že pořizují vlasntí bydlení, což logicky zvedá ceny bytu.

Ceny bytů tedy  neodpvídají přirozenému vývoji  na trhu, ale nařízení shora. Co je to za trh s byty, když člověk nemá voblu pořídit si levnější bydlení, protože díky této regulaci shora se stávají malometrážní byty drahou záležitostí?

Co je za perpespektivu pro mladé, kteří se kvůli bydlení musí zadlužit na celý život a nemalými čásktami?  I oni se mohou dostat do finančních potíží. Práci ani zdraví nemá nikdo jistou. 

0/0
8.4.2008 16:30

petrhajek.blog.idnes.cz

Re: A ještě něco

kdyz si lidi porizuji vlastni bydleni, musi se logicky uvolnovat najemni byty a tudiz by trzni najemne bude klesat.

0/0
27.1.2010 14:00

Hana F.

Pláčete

Pláčete na nesprávném hrobě. Za celý ten deformovaný trh s byty nemohu ani regulovaní nájemníci, ani ti kteří si byty odkoupili.

Tento systém si oni nevymysleli. Ani tu absurditu, aby se o babičky postaral majitel domu, neboli na ně doplácel. To radnice si takto šetří své peníze,. Proč myslíte, že  radnice prodaly stávajícím nájemníkům jejich byty? Protože se chtěly zbavit majetku, do kterého by musely investovat na opravy. Nebytové prostory, které vynáší si samozřejmě radnice nechaly.

Sorry, ale evidentně o této kauze máte zkreslené informace a zbytečně napadáte lidi, kteří za to nemohou. Zrovna tak jako nikdo nemůže za to, že vy jste si takový byt koupit nemohla.

0/0
8.4.2008 10:51

Andrea B.

Re: Pláčete

Dobry den Hano, ja neplacu ale konstatuju. A co me hodne zarazi je plac prave regulovanych najemniku na ruzna temata. Internet je jich plny (zkuste treba webove stranky jednotlivych prazskych mestskych casti)...

PS. Mozna byste se divila, vim ze se na prvni pohled nezdam;-), ale o prazskem realitnim trhu toho vim hodne:-)

PSS. Svuj byt miluju a jsem s nim naprosto spokojenaV

0/0
8.4.2008 12:11

Hana F.

Re: Re: Pláčete

Andreo, budu vám zase oponovat, kvůli pláči některých regulovaných nájemníků, nemůžete dávat za vinu zdeformovaní trhu s byty jim.

 I na ten realitní trh má vliv to, jakým způsobem tu bylo s byty at už regulovaným nájemným, či neuváženým odprodáváním bytů zasaženo do přirozeného tržního vývoje.

A mně nejde o Vaše realtiní znalosti, ty Vám neupírám a o celou tu zpackanou privatizaci bytů a  regulovaného nájemného,  které ted dostala do potíží nejen majitele domů, ale i nájemníky.

Že si stát z majitelů domů udělal soci ální ústav, o tom není pochyb, ale proč by na to měli doplácet ty babičky?   Oni vlastně nemají možnost volby. Menší byty na výměnu nejsou, na tržní nájem nemají, tak   kam s nimi?

0/0
8.4.2008 16:20

kion1

Volič Národní strany

Snad poprvé s Vámi Andreo souhlasím.R^[>-]

0/0
2.4.2008 14:59

Andrea B.

Re: Volič Národní strany

Diky moc. Nedelejte to ale prilis casto, to byste me fakt vydesil ;-);-D

0/0
2.4.2008 15:16

kion1

Re: Re: Volič Národní strany

;-DR^

0/0
2.4.2008 17:13

halohalo

A kdo zajistil kontinuitu?

Občané, nájemníci? Oni ne. Tak do nich nerejte. Rejte na správném místě, tam kde pokračování kontunuity došlo.;-€

0/0
2.4.2008 13:43

Honza Ziegler

Dobrý Andreo

plně souhlasím, máš ode mě karmu.:-)

0/0
2.4.2008 11:23

Andrea B.

Re: Dobrý Andreo

Dik sooosede,

ze se taky ozves:-)

0/0
2.4.2008 11:46

maron

bloger Ondra K.

čau. k čemu jsem se to v diskuzi zavázal! :)

Andrej není to tak jednoduché. Je z toho cítit určitá předpojatost. Takové to typické české - proč on platí málo, proč nemám já to co má on, proč? Je třeba se nad tím zamyslet trochu víc do hloubky. Zkus to a zahrň do toho trochu empatie.

Jinak já jsem pro zrušení regulovaných nájmů  také, ale bylo by to na delší debatu. bloger Ondra K.

0/0
2.4.2008 11:09

Andrea B.

Re: bloger Ondra K.

Ahoj Ondro, mozna je to trochu predpojate. Ale jmenuje se to "Regulovane najemne ocima neprivilegovane vetsiny". Kdybych do toho zahrnula empatii (a te ja mam dost), byl by ten clanek 2x tak dlouhy. Rozhodne by tam zaznela myslenka "byl bych blbej, kdybych toho nevyuzil";-). Taky bych napsala o majiteli domu na Spanelske, ktery tam ty stare babicky nechava bydlet zadarmo (fakt!).  Pohled z druhe strany jiz navic obstarali kolegove.

PS. Doufam ale, ze jsi karmu poslal. To vis, zavazek je zavazek;-D 

0/0
2.4.2008 11:45

maron

Re: Re: bloger Ondra K.

OK, sliby jsou sliby, máš pravdu jdu do toho... :)

Ale spíš bys napsala třeba taky něco o tom, že ti důchodci si na to za bolševika vydělat nemohli a taky třeba o tom, že už vidím až nám bude 75 a přijde nějaký mladý boreček a řekne nám, že máme platit dvojnásobek toho co jsme dosud platili a bude to obhajovat slovy, že se o tom přeci už dlouho mluví že to budeme platit a že přeci nejsme naivní abychom si mysleli že nějaká smlouva co jsme podepsali bude platit víc jak 20 let.

0/0
2.4.2008 14:31

Andrea B.

Re: Re: Re: bloger Ondra K.

To ale nebude muj pripad. Ja budu mit bydleni svoje a splacene (skoncim kolem 50). Duchod v te dobe uz asi nebude existovat, tak nevim jak ostatni, ale ja asi budu zpivat na ulici;-)

0/0
2.4.2008 15:20

j@ck

Re: bloger Ondra K.

Představ si, že půlka národa by mohla studovat zadarmo a druhá půlka by musela platit školné. A to bez jakéhokoliv reálného důvodu. Jak by se ti líbilo, kdybys právě spadal do té platící půlky? Neptal by ses po důvodech této očividné nespravedlnosti?

0/0
2.4.2008 17:19

halohalo

Bydlím v bytě s reg.nájemným

a myslím, že je to v pořádku. Je přece kontinuita s bývalým režimem. 8-o

0/0
2.4.2008 3:57

flavy

Re: Bydlím v bytě s reg.nájemným

Ano, v tom cizím bytě s nesmyslně malým nájmem, který do tržní hodnoty za Vás doplácí skutečný majitel domu opravdu bydlíte díky právní kontinuitě s komunistickým zločineckým režimem. To je otřesný fakt.

V pořádku mi to ale nepřipadá. Věřím, že 18 let je pro komunisty dostatečně dlouhá doba na to, aby se se svými majetky pohodlně usadili a orientovali v nové společnosti (kterou díky právní kontinuitě pomáhali dost intenzivně vytvářet) a můžeme již komunistické výhody elitních jedinců v našem kapitalistickém systému zrušit.

0/0
2.4.2008 11:04

Jan Borovička

Opravdu

dobře napsané - až se zase příště sejdeme na srazu, třeba se o  tom i pobavíme :-)

0/0
1.4.2008 23:11

Andrea B.

Re: Opravdu

Diky moc Honzo. Mela jsem to tema dlouho v hlave. Po te co pravidelne ctu stesky regulovanych najemniku na diskuznich forech prazskych radnic.  Ale ty a pan Polanecky jste mi byli bezprostredni inspiraci.... Na srazu urcite pokecameR^

0/0
1.4.2008 23:29

klauzkomik

pro autorku

a víte vy privilegovaná,že já Vám dotuji např, ze svého dopravu metrem a to Vám nevadí,přitom metrem nejezdím 

0/0
1.4.2008 21:30

Hrdý Budžes

Re: pro autorku

Jestli se nepletu, tak doprava metrem je dotovana vsem stejne a zadni privilegovani tudiz nejsou.

Navic DP rozhodne neni soukrokmy majitel, je to odnoz magistratu, takze vam staci prosadit zruseni dotaci u nadpolovicni vetsiny zastupitelu hlmP.

0/0
2.4.2008 2:57

Kolumbo

Upřímě se divím,

proč regulaci nájemného brání většina lidí, včetně těch, co bydlí neregulovaně nebo ve svém a na regulované nájemníky doplácejí. Jinak by nemohla ČSSD vycházet její demagogie s obranou regulovaných "chudáků" před kapitalistickými vydřiduchy. Zvlášť když je "vydřiduch" kolikrát chudší než regulovaný chudák. Ten může být i poslancem, zatímco domácí může být restituentem, kterému byl po letech vrácen činžovní dům, v dezolátním stavu, plně obsazen "regulovanými" nájemníky se smlouvami z komunistické éry.  Smlouvami, které podepsali za majitele zloději. Zajímavé, že se obdobně nepostupuje v případě koupě kradeného vozu. Když už je kontinuita s právem zločineckého režimu pro nás nezbytná.

0/0
1.4.2008 21:17

klauzkomik

Re: Upřímě se divím,

a víš ty kolik doplácím ročně např. na ČD a přitom jsem za posledních pět let jel vlakem jednou a neskuhrám tady,že by dráhy měly jezdit za tržní ceny bez dotací

0/0
1.4.2008 21:20

Hrdý Budžes

Re: Re: Upřímě se divím,

Blabol.

0/0
2.4.2008 2:58

Rode_orm

Re: Re: Upřímě se divím,

jenze Vy tim vlakem jet muzete. To, ze nejezdite, je pouze Vase volba a chyba. Ja treba jezdim do prace radeji vlakem, prestoze musim prestupovat a trva to dele nez autem ci busem. Ale to do toho zase pletu ekologii.

0/0
2.4.2008 11:23

velky bratr

Eset jedna poznamka k regulovanemu najemnemu

Je velmi nepohodlne a znam nemalo lidi, kteri se regulovaneho najmu vzdali za rekonstrukci bytu a jsou spokojeni. Regulovani najemnici maji v poslednich letech jasnou sanci videt co za co a myslim, ze tedy nic nebrani prirozenemu vyvoji, kdy urcita skupina lidi skonci v regulovanych holobytech a zbytek bud ve svych ci pronajatych bytech s cenou odpovidajici vybaveni a stavu nemovitosti.

0/0
1.4.2008 21:09

klauzkomik

dementi

kolik dementů tu bude psát stále o deregulaci,která je mi putna protože bydlím ve svém,ať se zruší deregulace,ale až v okamžiku kdy se alespoň přibližně vyrovná nabídka s poptávkou ,zná někdo jediné město v republice ,kde by nebyl zájem o byty a hlavně u mladých lidí,já o takovém místě nevím,v celé civilizované Evropě je částečná regulace,proto je třeba regulovat a podle určitých pravidel,tak aby např. premiér nebo poslanci nebydleli v bytech s regulovaným nájmem,ale pro občany,kteří to z různých důvodů potřebují,kdyby se stát staral o podporu bydlení tak jak to bylo v minulosti,tak jsme mohli být s deregulací dále,jenže tato vláda se stará pouze o horních deset tisíc a ti mají své ranče už postaveny

0/0
1.4.2008 21:03

arnie_rimmer

Re: dementi

nabídka a poptávka se ideálně vyrovnají jedině na trhu který je nezdeformovaný, tedy neregulovaný...a ne naopak

0/0
2.4.2008 9:52

petrhajek.blog.idnes.cz

Re: dementi

trh se narovna deregulaci. Ta pomoc, co pisete, by mela byt formou adresnych socialnich davek, odsouhlasenych po posouzeni situace zadatele (a idealne placena primo socialkou majiteli bytu, aby nedochazelo k machinacim..) a samozrejme by davky byly ve vysi nejakeho prumerneho trniho najmu, aby nekdo nebydlel u kamarada za 53.000

0/0
27.1.2010 13:44

Glock každopádně bez -e

Nechci vypadat jako lokálpatriot, ale

proč se tady ZASE bavíme o Praze? O městě, kde je nájemné nejvíce pokřivené a nedá se brát za srovnávací základnu. Vždyť tam žije cca 1/10 obyvatelstva na 1/50 rozlohy státu. To jste všichni z Prahy???? ;-€;-€

0/0
1.4.2008 20:52

samout

Re: Nechci vypadat jako lokálpatriot, ale

Ne, ale v Praze je rozdíl mezi regulovaným a neregulovaným nájmem největší. Nehledě na to, že regulčici jsou svinstvo v Praze stejně jako v Horní Dolní.

0/0
1.4.2008 20:59

G21

No to snad ne

Já jsem také pro deregulaci ale nejsem fanatik jako autorka tohoto modře podbarveného bludu. Jde o to jak donutit majitele domů aby stáli o nájemníky. Konkrétně v Praze poslední půlrok krouží delegace makléřů a právníků z Itálie, Ruska i Slovenska a chtějí nakupovat prázdné domy. Bohužel majitelé nemohou domy vylidnit bez náhrady a právě deregulace jim pomůže se zbavit té chamradi nazývané nájemníci. Snad nedojde k této apokalypse.

0/0
1.4.2008 20:05

G21

Re: No to snad ne

Hypotéka? Jak pro koho. Jsou 2 skupiny lidí ti kteří mají podprůměrné příjmy a jsou neperspektivní pro banky a druhá skupina jsou ti nadprůměrní jenže dnešním trendem jsou pracovní smlouvy na dobu určitou a to se bankám také nelíbí. A kudy ven? Ušetřit 4 milióny a zatím se ubytovat pod mostem?  Nebo žít do 60 let v pronájmu a čekat až majitel mi udělá pápá?

0/0
1.4.2008 20:11

CyberVic

Re: No to snad ne

..lepsi platici ital, nez neplatici ceska socka... Asi tak pul milionu lidi v Praze si pronajima trzni bydleni, proc si myslite, ze by to nezvladli byvali regulovcici, maji snad z titulu regulovaneho najmu snizene prijmy? Mozna ano, ale jen proto, ze se nemusi tak snazit...

0/0
1.4.2008 20:13

Shackall0

Re: No to snad ne

Až Ivan Vasilijevič s Luigi Mariem nastřelej činži nějakých 45 000,- za 2+1 na Žižkově, tak to bude docela legrace. Ovšem ti tolik obávaní zahraniční spekulanti se moc smát nebudou, (když srovnatelná hypotéka stojí 12 000,- měsíčně), a budou tam akorát honit pavouky a myši. Proberte se, socialismus už skončil a bytů je dost - a v případě potřeby jich může být ještě víc!

0/0
1.4.2008 20:15

G21

Re: Re: No to snad ne

Tak to asi oba žijem oba někde jinde. Bytů je dost ale ve východním německu a ve Švédsku ale v České republice?

0/0
1.4.2008 20:23

Shackall0

Re: Re: Re: No to snad ne

http://www.sreality.cz/, hledej!

0/0
1.4.2008 20:29

Kadrec

pěkný článek!

R^R^R^

0/0
1.4.2008 19:57

velky bratr

puvod regulovaneho najemneho

Jak je v cechach dobrym zvykem, nevidi si pisatele do ust a ani o to prilis nestoji. Ledaskdo ma regulovane najemne proto, ze za prvni republiky slozil nemale penize na vystavbu domu, ktery stal jeste pred druhou svetovou valkou. Nejeden z techto lidi musel na OPBH uplacet nikoliv pro ziskani, ale pro udrzeni bytu, to je fakt, nicmene branil se tak vystehovani kamsi na periferii ci do visky nekde uprostred niceho.

Bylo by tedy dobre pred psanim silnych slov trosku zkoumat o cem pisu...

0/0
1.4.2008 19:44

j@ck

Re: puvod regulovaneho najemneho

To je přece absurdní, Cožpak sám nevidíš, jakým nesmyslem tady argumentuješ? Kazdemu je sumafuk, ze praded najemnik soucasnych najemniku musel nekoho uplacet, aby si udrzel byt. Ten byt nebyl nikdy jeho, patril najemnikovi. Pokud se soucasni najemnici vytasi se smlouvou, kde budou mit s majitelem z prvni republiky domluvene nizke najemne, je vse OK, ovsem nevim proc by jim to mel garantovat zakon. Regulovane najemne je svinstvo, extremni nespravedlnost a prasarna vuci vsem ostatnim, kteri regulovany najem nemaji. Je to zlodejina statu na majitelich domu. Prober se!!!

0/0
1.4.2008 19:51

Glock každopádně bez -e

Re: Re: puvod regulovaneho najemneho

Velkej brácha se probere v okamžiku, kdy překročí Rubikon - bude bydlet ve svém. To je nejlepší argument. Zatím házíte hrách na stěnu. ;-(

0/0
1.4.2008 20:55

Shackall0

Re: puvod regulovaneho najemneho

Na to, že někdy někdo někoho uplácel na OPBH se*re s prominutím bílej tesák. Jednak je to hloupost těch lidí, a druhak i kdybychom já nevím uznali protiprávnost tehdejší situace, stejně by ten úplatek nebyl schopný nikdo doložit.

Ten druhý, resp. první argument už má hlavu a patu. Jen by mě zajímalo, kolik dnešních regulovčíků je schopno doložit smlouvou, že jejich přímý předek složil za první republiky velké peníze na stavbu "svého" bytu. Osobně bych tipoval tak 154 ;-D 

0/0
1.4.2008 20:09

velky bratr

Re: Re: puvod regulovaneho najemneho

Par lidi se smlouvou z prvni republiky a potvrzenim o tom, ze tenrat zaplatili desetitisice za pravo na najemni smlouvu, bych znal. O uplaceni teto skupiny jsem psal aby bylo jasno stran uplatku na OPBH od teto skupiny - proste jsem reagoval na clanek.

To, ze celou vec nasledne komunisti pokrivili, nemalo majitelu bytu donutili vstoupit do bytovych druzstev ci proste platit najem za vlastni byt, je uplne jina pohadka. Predevsim jsem se pokusil autorce naznacit, ze vidi vec tak cernobile jak jen mozno rozporovanim jejich vyroku.

0/0
1.4.2008 21:07

tromi

taky jste mohla

zůstat na vsi ve své chaloupce a nemusela si brát hypotéku

0/0
1.4.2008 19:38

Shackall0

Re: taky jste mohla

A být při tom na pracáku, že soudruhu :-©

0/0
1.4.2008 19:40

Glock každopádně bez -e

Re: Re: taky jste mohla

"Čéče", chceš po něm spojit 2 různé myšlenky ... není to trochu moc, Antone Pavloviči? 8-o

0/0
1.4.2008 20:46

dajana.p

s vámi se nedá mluvit

tak si natřete obličej krémem na boty, cikánsky umíte a dostanete byt v centru zadarmo! co vám mám říct? akorát to, že jste se od cikánů naučila pěkně brečet

0/0
1.4.2008 19:22

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS