Úterý 28. března 2023, svátek má Soňa
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 28. března 2023 Soňa

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ŠumavskýBřeťa

Film Zaříkavač koní je doják,

který mí zaútočit na city, potažmo na kapsu diváka.Pro odborníka, který s koňmi žije a pracuje je to učební pomůcka, jak s koňmi nezacházet!

Syžet: Nezodpovědný provozovatel stáje nechá vyjet samotné dvě děti na zledovatělém terénu k hlavní silnici.Dopadne to jak musí.Pak drží koně zavřeného bez phybu potmě v boxu až z toho blázní. Po tuhém boji ho naloží do přepravníku a paní (sama!!!) s ním jede přes půl Ameriky krmení, napájení a pohyb toho koně neřeší....

Tom ho pak kopne do zadku a pustí ven.Koně "zaříkává" tak dlouho, dokud majitelka platí a spí s ním. Když dojdou peníze a přijede manžel " musí se to udělat jinak".... Tak s ním bouchne o zem (mimochodem - mně se to s veterinářem povede vždy na první pokus - ale to by nebylo tak dramatické), sedne mu na hlavu aby si spolu ujasnili kdo je tu šéf - což rozhodně v tomto případě nebyla žádná věda, protože se nejednalo o divokého mustanga, ale o staršího sportovního, na lidi zvyklého koně.

Pokračování následuje...

0/0
16.2.2009 10:49

ŠumavskýBřeťa

Re: Film Zaříkavač koní je doják - pokračování

Tím podlomem po tom skákání na lase se nezabývali, protože jak manžel řekl "nespěchej", měli vážnější starosti k řešení...

Komunikace s koňmi existuje od doby co koně s lidmi žijí.Umí to miliony lidí. Monty Roberts to popsal, zpopularizoval a dobře  prodal.I knihu napsal.Teď už jen stačí, aby se zájemci o metodu "Napojení" naučili číst a rozumět psanému textu.Hned na začátku "Názorného průvodce .." M.R. píše:

"Metodu můžete úspěšně praktikovat, pokud jste sami vnitřně přesvědčeni, že to udělat dokážete a pokud nemáte z koní strach."

A  vo vo vo tom to je! Pokud se k tomu uchylují lidé, kteří předtím koně nezvládali a bojí se jich, je to marné.A pokud se koní nebojí a i předtím je zvládali, tak po metodě napojení ani nevzdechnou, protože ji podvědomě provozují.

Svůj význam to ovšem má - je to možnost, jak lidi, kteří chtějí být a pracovat s koňmi a nemají opravdovou možnost ježdění v přírodě (těch je dnes většina) mohou tuto svoji touhu naplňovat. 

0/0
16.2.2009 10:56

ŠumavskýBřeťa

Re: Film Zaříkavač koní je doják - pokračování

Chybějící písmenka a čárky si , prosím, domyslete.;-)

0/0
16.2.2009 11:00

Andrea B.

Re: Film Zaříkavač koní je doják - pokračování

Breto, ze se nestydite, takto mi racionalne rozebrat takovou romantarnu;-)... To vite jsem emocionalni a romanticka zena. Budte rad, ze jsem nenapsala o nejake telenovele, to byste teprve upad ze zidle;-D... Ale vazne na telenovely se fakt nedivam... muj nejoblibenejsi serial je Sex ve meste;-), ale Vy ho radeji nerozebirejte;-D;-D 

0/0
16.2.2009 13:16

ŠumavskýBřeťa

Re: Film Zaříkavač koní je doják - pokračování

Když už se smíte dívat na "Sex ve městě", tak asi nebudete 14-15tiletá teenagerka.Ty ten film ovšem berou vážně a zkouší tyto ptákoviny pak realizovat.A tam  jde o život.

Nepatřím k těm, co záměrně vyhledávají chyby ve filmech , ale pokud to nemá ani trochu odborné "štábní" kultury.....

Navíc ke mně pak tyto 15ti leté "zaříkavačky- amatérky" chodí a vykládají mi , jak to mám dělat. To je pak teprve o život! :-)

0/0
16.2.2009 13:35

Andrea B.

Re: Film Zaříkavač koní je doják - pokračování

Tak pubertacka uz nejaky patek bohudik/bohuzel nejsem...  V komunikaci s konmi jsem se drzela Dominiqueovych pokynu, ktere vsechny fungovaly. Takze zadne nemistne experimenty. Posledni vec, kterou bych chtela je nejakemu zvireti ublizit. Vy se snazte nezesilet ze svych patnactiletych zarikavacek a obcas nejaky film rozeberte. Je to docela sranda;-D

0/0
16.2.2009 13:43

ŠumavskýBřeťa

Re: Film Zaříkavač koní je doják - pokračování

Zdaleka už ne taková, jako když jsem se svojí rakouskou přítelkyní (ona to viděla jako Vy) čekal po premieře v Linci v davu ve foyae a čekal až se dostaneme k východu, a přítelkyně se mě zeptala, co tomu jako odborník říkám. Tak jsem jí to řekl....

Jednu chvíli to vypadalo, že se nedostaneme živi ven......;-D;-D;-D;-D

0/0
16.2.2009 14:00

Johyn

Re: Film Zaříkavač koní je doják - pokračování

Bohužel po každém podobném filmu v televizi se vyrojí celá řada odborníků, kterým je naprosto jasné jak s výcvikem koní. Pošlete li ho však se stájovkou do výběhu pro naprosto klidného koně nedovedou ho. To nemluvím o tom dáte li jim do ruky parelku to mají ruce na uzel. Necháte li koně od něj nasedlat téměř určitě bude odřevý nebo bude mít boule. Přes to je takovému odborníku vše naprosto jasné ví jak se to má dělat a je ochoten to každému vysvětlit. Bohužel na to doplácejí právě ti koně.

0/0
16.2.2009 20:42

Ynhoj

zaříkávač koní

Film je hezlý,ale trochu "mimo mísu", kniha je lepší.Komunikace s koňmy nemusí probíhat dle pánů Robertse,Parelliho apod.Neznalý člověk může navíc způsobit více škody než užitku.Jelikož ke koním,které chová známý chovatel, mám  dost blízko a vím, že s nima nedělá žádné "zaříkávání",tak koně jsou naprosto pohodoví, hodní...Z velké části je to i tím, že koně jsou ustájeni celoročně venku což je pro koně přirozenější prostředí než být třeba i více než 12 hodin v boxu či být pár hodin v malém výběhu...Kdo by chtěl více vědět o jaké koně jde, stačí se podívat na www.fanklubshagya.cz. Člověk nemusí být jen zaříkávač koní,aby to s koňmy uměl a zároveň s nima nedělal něco silovou metodou...on někdy stačí obyčejný "selský rozum";-)

0/0
16.2.2009 7:35

Hucul

Alexander Nevzorov

Dohledejte si na Internetu toto jmeno, uvidite, jak neuveritelne daleko je mozne zajit v komunikaci s konmi.

Ja jezdim s klasickymi pomuckami pro parkur a drezuru, takze pouzivam k signalizaci i uzdu. Rada bych se to naucila bez ni, ale toho tezko dosahnu s konmi na jizdarne, kde na nich kazdy den jezdi nekdo jiny.

Minulou stredu jsem ale nafasovala kone, ktery je v hube "tvrdy" (jinymi slovy ignoruje pokyny otezi) a ktery mel od nejakeho kruteho jezdce prede mnou do krve poraneny bok od ostruhy. Po hadce s trenerkou, ze ten kun by nemel vubec jit jezdit, jsem na nej preci jen opatrne vylezla (kdybych to neudelala, proste by na nej vylezl nekdo jiny) a byla jsem hrozne prekvapena, jak dobre jsme se domluvili. Kvuli jeho zraneni jsem celou hodinu drzela levou nohu odtazenou od jeho bohu a pravou mohla davat jen lehke signaly. Ale on pochopil situaci a bravurne odbehal slozita drezurni cviceni ciste na zaklade meho prenaseni vahy a hlasovych pokynu. Doufam, ze se mi to podari zopakovat.

0/0
16.2.2009 0:48

ŠumavskýBřeťa

Re: Alexander Nevzorov

To Vám Huculko zatím zatajili, jak se doopravdy jezdí na koni a evidentně čistě náhodou objevujete nejzákladnější principy....;-)

mrkněte na www.nowa.cz, ozvěte se a já Vás něco naučím.

0/0
16.2.2009 10:19

Hucul

Re: Alexander Nevzorov

No, muzete to zkusit, ale do Svedska se vyucuje z CR dost blbe. :o) Na web se kouknu, dekuju.

Jezdit na koni prirozene snad i umim, ale netusila jsem, ze jde prirozenou cestou dosahnout i slozitejsich drezurnich cviceni v sebrani. Takovy klus bokem (asi se tomu cesky rika jinak) je preci velice tezko dosazitelny bez pomoci udidla a moznosti tlaku nohou. Ale buhviproc nam to slo i bez toho. Skoro mam podezreni, ze kun proste odposlechl pokyn trenerky a ja nemela na jeho pohyb vlastne vliv.

Vzdycky jsem si myslela, ze ostruhy pouzivaji jen neschopaci a sadisti, ale posledni dobou se mi zda, ze mozna i to udidlo bude jen pro ne.

0/0
16.2.2009 11:23

ŠumavskýBřeťa

Re: Alexander Nevzorov

Nebuďte skeptická....Ke mně jezdí už leta rajtovat i lidi ze Stockholmu - mohu Vám eventuálně dát spojení a můžete v létě přijet s nima... Napište mi mail, já Vás pak navedu kam se kouknout a budete-li mít zájem, nebudete první komu vykládám "čo a ako" po internetu.

0/0
16.2.2009 11:49

Hucul

Re: Alexander Nevzorov

Kdyz ja kdyz uz jsem v CR a mam chvilku na koniky, jezdim u rytiru. :o) http://www.honoris-rytiri.cz Jsou to jednak kamaradi a jednak maji v konske denni rutine prijemne rozvolneni.

0/0
16.2.2009 14:02

ŠumavskýBřeťa

Re: Alexander Nevzorov

No, správně česky se tomu říká renver a travers ;-D;-D práce na dvou stopách, poloviční překroky...

0/0
16.2.2009 11:53

Mik8

Zaříkávač koní

Zvířata včetně koní mám rád, ale u tohoto filmu miluju hlavně jeho recenze, u kterých si vždy utírám slzy smíchu. Cituji např.: "Tom je ten typ z romantických filmů, který je tak moc moudrý, přátelský a jemný leč zároveň mužný, až je zralý na ránu pěstí." Mimochodem, napsala žena. :-) "Tom je svatý, obrovský trpělivý, nekonečně chápavý a nudný jako většina těch, co jsou příliš dobří, aby to mohla být pravda." 

0/0
16.2.2009 0:43

Mik8

Re: Zaříkávač koní

"Další velkolepá romance: Přemrštěná, semntimentální a úplně pitomá: Vypněte mozek, než film pustíte." "Tom ochočí dceru, matku a nakonec čtyřnožce - ovšem trpělivě, během

téměř tří úmorně dlouhých hodin plných dokonalých scenérií a počasí,

pro jaké se umírá."

0/0
16.2.2009 0:44

Mik8

Re: Zaříkávač koní

"Estetika reklam na šampóny, mýdlová opera pro

puberťačky každého věku." "Film je milostný dopis, která tvůrce filmu

poslal sám sobě." "Režisér Redford naneštěstí miluje sledovat sám sebe,

jak nic nedělá."

0/0
16.2.2009 0:44

nejchytrejsi

x

sem si parkrat pucil kone kdesi za vesnici, kilo na hodinu bo kolik to stalo, ze nemam trhat uzdou, ale ovladat kone nohama bylo prvni co mi rekli, a co se tyce zarikavace psu, pokud bude pes zmagorenej staford, co tri roky behal v autbazarou za plotem, pena u drzky, tak z nej nikdo postelovyho mazla neudela, voni ty "zarikavaci" delaj borce na retrivry, ritchbegy, na magory si netroufnou, coz je dobre, clovek neni pan tvorstva zejo

0/0
15.2.2009 20:11

katerina9

ten film

nějak nemusím, i když Redforda mám te´d na starý kolena docela ráda. Ale komunikace se zvířaty mě zajímá. Mám dojem, že se ukazujje, že člověk se v podstatě dokáže domluvit s leckterým zvířetem, když se snaží. Vždyť se lidé odváží i mezi gorily a medvědy a ti jim neublíží (když lidé nepřestoupí jejich pravdila) .My máme psa a opravdu zjišťuju, že houby záleží na tom, co mu říkám. Že jde o to, jestli jsem o tom, co mu nařizuju, vnitřně přesvědčená a když vynaložím určitou energii a směřuju ji k němu. Nikdy jsme ho nebili a přesto pcchopil rychle všechno, co nemá dělat a nedělá to. Prostě jen proto, že ví, že to nechceme. V

Dobrý den Andreo. :-)

0/0
15.2.2009 17:12

katerina9

Re: ten film

jsem se zapomněla podepsat: Kateřina SidonováVR^;-D ty obrázky tady u vás mě bavěj!8-o

0/0
15.2.2009 17:14

Andrea B.

Re: ten film

Katerino, Vas vzdycky rada vidim. Take myslim, ze jde hodne o to, co clovek vysila. Znam jednoho pana, ktery kdyz zil v Africe, popadl geparda "za fligr' a vyhodil ho ze dveri. Byl u toho zcela klidny, jelikoz byl presvedcen, ze se jedna o ochoceneho geparda pana domu. Podelal se az posleze, kdyz zjistil, ze slo o geparda divokeho, jelikoz ten ochoceny prave lezi v kuchyni;-D.. PS. Jinak ja mam moc rada tento film i Redforda... Ale muj nejoblibenejsi film s nim je The way we were (a tu stejnojmenou pisnicku miluju taktez)V

0/0
15.2.2009 17:22

vdanicek

Mate pravdu, tak to je

:-)V

0/0
15.2.2009 16:14

kolouch.k

Nepravdivý film

U tohoto filmu pláče hodně lidí, bohužel je nebezpečný. Človek, podle kterého byl natočen se od něj distancoval kvůli tomu, co je tam s koňmi prováděno. (A jen mimochodem, ten člověk podle kterého to bylo natočeno není Monty Roberts, jak se často mylně tvrdí). Některé nebezpečné kousky zkoušejí pak lidi doopravdy a svoje koně tím v podstatě týrají.

0/0
15.2.2009 15:24

Andrea B.

Re: Nepravdivý film

Mate pravdu, ze tam bylo par momentu kdy jsem odvratila zrak, jelikoz se mi to zdalo prilis. Nejsem ale odbornik a tak s k tomu mohu tezko vyjadrit. Ani ten mlady muz, ktery prevychovava agresivni psy, si nebere prilis "servitky". Jsem stastna, ze jsem nikdy zadne "lamani" svych zvirat nemusela absolvovat. I kdyz muj kocour, ac take nadstandartne komunikativni, se obcas chova jako maly terorista:-P.. Takze pokud nekdo znate zarikavace kocek, dejte vedet;-)

0/0
15.2.2009 15:52

kolouch.k

Re: Nepravdivý film

Tak zaříkávače koček bohužel neznám, sám bych nějakého potřeboval, protože mám kočky dvě a zásadně si chtějí hrát, když usínám ;-D

0/0
15.2.2009 16:00

Andrea B.

Re: Nepravdivý film

Ano, tyto vychytavky ma muj kocourek taktez v repertoaru, a nejen to;-D... 

Hleda se zarikavac kocek, znacka ihned;-);-D

0/0
15.2.2009 16:10

motiva

zaříkávač koní

neverbální komunikaci zvládá i moje 18tiletá dcera, která základy získala na Moravě u Pavla Hradila, pomáhal jí s týraným koněm, kterého vykoupila od od původního majitele a dokázala ho zbavit strachu z lidí

0/0
15.2.2009 14:39

Andrea B.

Re: zaříkávač koní

R^

0/0
15.2.2009 15:13

ramones61

Pozor!

..pšíídou lostomilá žvížáátka..(Y)

0/0
15.2.2009 14:00

zdeseny obcan

Re: Pozor!

Radeji ani nenaznacujte ;-D;-D;-D

0/0
21.2.2009 16:34

Velká hlava - slunce Evropy

tak, jak se maj hnědobratři ???

;-D;-D (Y)

0/0
15.2.2009 13:33

kulava

Zaříkávači koní,

žijí a zaříkávají koně i u nás. Jen si neříkají zaříkávači. Znám jich několik, Nejznámějším čechem je asi Honza Bláha. Žil jistou dobu ve Spojených státech a učil se u Patta Parelliho. Pořádá u nás kurzy horsemanchipu a účastní se různých seminářů a koňských show.My se tady na šumavě taky zabýváme přirozenou komunikací s koňmi i když na poněkud jiné úrovni.Viz:www.zaluzi.cz :-)

0/0
15.2.2009 8:13

Andrea B.

Re: Zaříkávači koní,

Diky moc za odkaz. O ceskych "zarikavacich" slysim poprve. Skoda ze o nich treba nebyl natocen nejaky dokument, je to opravdu zajimave tema.   V Cesku jsem slysela o jedinem cloveku, ktery alternativne komunikuje se zviraty a to je ten pan, co prevychovava agresivni psy. PS. Koukala jsem na stranku, mate u Vas krasne. Mozna nekdy zajedu (i se svym nadprumerne komunikujicim psem):-) 

0/0
15.2.2009 8:51

Wolfling

Re: Zaříkávači koní,

Jen pro eventualni hledace po internetu - spravny prepis je horsemanship.

0/0
15.2.2009 13:18

sun.alex

Re: Zaříkávači koní,

Pro lidi,kteří si chtějí zaslzet ještě doporučuji knihu The horse whisperer...velmi dojemné!

0/0
15.2.2009 15:40

kulava

Re: Zaříkávači koní,

Uznávám chybu, ale napsat se  to dá i tak, a kdo ví pochopí, kdo neví rýpe.;-D

0/0
15.2.2009 19:26

Parouback

Re: Zaříkávači koní,

Kdo neví, ten se může domnívat, že jde o nějaké čipování koní a to moc dobře nevypadá :-P

0/0
15.2.2009 21:11

Wolfling

Re: Zaříkávači koní,

Kdo nevi, zada do googlu a potrebuje spravnou transkripci. Neberte si to osobne.

0/0
15.2.2009 23:47

kulava

Re: Zaříkávači koní,

uznávám, máte pravdu.R^

0/0
16.2.2009 9:13

drstej

Re: Zaříkávači koní,

Wild Horses Mustangs ...Chtěl bych jak divoký kůň běžet, nemyslet na návrat - Jaromír Nohavica

http://memorywebsite.blogspot.com

0/0
16.2.2009 9:21

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS