Úterý 28. března 2023, svátek má Soňa
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 28. března 2023 Soňa

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bbybonek

Re: Hospodyňky

smajlík s očima vsloup

0/0
14.4.2010 13:00

gghii

trochu pravdy by to chtělo :

On totiž Poláček sice byl u jedné rodiny,ale nemohl a asi nechtěl vidět a zažít opravdové nefalšované ghetto obývané cikány na Dukelské v Chomutově a i jinde !Rv  

0/0
26.7.2009 23:48

gghii

trochu pravdy by to chtělo :

0/0
26.7.2009 23:44

cartouche

Re: Dotaz na Andrejku B.

Aha. To vysvětluje tvoji upřímnou lásku k Romům. Děkuji.

0/0
10.3.2009 0:11

Georgis Fasulis

Re: Problém je v tom

Ano, je to každému jasné, ale bohužel ten "každý" povětšinou udává počet těch tzv. nepřizpusobivých nejraději číslovkou 99%, což je nesmysl.

0/0
8.3.2009 10:10

TlustePraseJakNaFotce

Re: Hospodyňky

to je tvůj problém, tak nám tady nebreč!

0/0
8.3.2009 9:08

PeTaX

Re: Problém je v tom

Vadila mi ta paušalizace, kterou autor užil

0/0
8.3.2009 9:07

Manuel Hedilla

Re: Problém je v tom

To je snad každému jasné, že to nejsou úplně všichni, ne?

0/0
8.3.2009 8:56

PeTaX

Re: Problém je v tom

Asi byste měl v té větě mít výraz "někteří", klidně třeba i "většina". Takto - i kdyby existoval i jen jediný "přizpůsobivý", vyhlašujete rasovou nenávist, pogrom, jakkoliv to budete chtít nazvat. Toto není obhajoba zmíněných Romů, ale spravedlivé je vždy říct: darebák je Jánoš Latákoš (nebo Pepa Novák), než tvrdit, že všichni Češi jsou zloději. (Taky Vás to v Rakouských obchodech uráželo?)

0/0
8.3.2009 8:45

Signum Laudis

Problém je v tom

že Rómové neuznávají normy,které přijala tato společnost a která se těmi normami řídí . zákony. Každý musí dodržovat zákony a pokud ne, pak musí nastoupit represe

0/0
8.3.2009 7:14

Andrea B.

Re: Hospodyňky

Ano, obavam se ze mate pravdu. Je to u nich dost machoidni... Moji nejblizsi romsti pratele me nastesti berou takovou jaka jsem, i s mymi lehce feministickymi sklony;-D. A me romske kamaradky se desi, ze se takto nikdy nevdam;-).. Ale to vite, kdyz se treba potkame na festivalu s rumunskymi Romy (ktery jsou fakt husty), tak kolem svych romskych muzu funguju presne tak jak mam. Oni si sedi u stolu jako pasove a ja je obskakuju;-D... Prece je v ocich tech Rumunu neponizim;-)

0/0
7.3.2009 23:00

Vikina

Re: Skoro jako mezi Papuánce

Hihi, Andrejko, jak tohle můžete vědět?

Apropos, Vy snad nechodíte na blog ke svý kámošce docentce? Tam byste viděla lásku jako prám :-)

0/0
7.3.2009 22:50

Vikina

Re: Hospodyňky

Krindapána, kdo by to byl býval řekl?

0/0
7.3.2009 22:47

Divija

Hospodyňky

Souhlasím. Romská žena musí být dobrá hospodyně (ženská patří ke sporáku), matka (musí dát děti) a milenka(bez odmlouvání). O peníze by se starat neměla, měla by vystačit s tím, co jí muž dá. Alespoň tak to praví jejich tradice.  A když peníze nestačí a chce (musí) pracovat, tak stejně musí dodržet všechny předchozí body. Únava není omluva! 

Např.: Chodila a žila jsem s rómem (žila jsem v Jirkově do 23let) a jeho maminka byla ta nejpořádnější ženská, jakou jsem kdy zažila. A on sehnal peníze, když jsem řekla, že potřebuju. Nebyl problém sehnat love den před nájmem na nájem. Když peníze byli, utratili se, když nebyli, nebyli. Když se potřebovali, sehnali se. Nic na mojí povahu. Přeci jen jsem jen gádžovka.

0/0
7.3.2009 22:44

Manuel Hedilla

Re: take nejsem odbornik na romy ani ghetta,

Ano, snažili se o pořádek! Je jasné, že DS využila situace, jenomže to přece není vina DS, že stát podobné situace, k jakým dochází v Janově, neřeší. Lidé jsou tam zoufalí a jediný, kdo jim přišel na pomoc, byla DS a spřízněné skupiny, ať už jejich skutečné cíle jsou jakékoliv. Není divu, že je lidi vítali.

 

Když v Praze vypuklo v podstatě zbytečné a kontraproduktivní povstání v květnu 1945, byly to jednotky generála Vlasova, které Praze přišly první na pomoc. Je jedno, co dělaly předtím a jaký názor máme na jejich spojenectví s Německem. V Praze začátkem května lidem pomohly a to se nedá nijak oddiskutovat. A Dělnické straně, ať si o ní myslí cokoliv, patří dík za to, že obrátila pozornost médií směrem k Janovu a poukázala na zoufalství tamních slušných občanů, kterým někdo udělal ze života peklo. Kraken uvažuje správně, zkuste to taky.

0/0
7.3.2009 20:49

Andrea B.

Re: Skoro jako mezi Papuánce

Kdyz Vy milujete kazdou... To se nepocita;-)

0/0
7.3.2009 20:40

Vikina

Re: Skoro jako mezi Papuánce

Andrejko B., Ty jsi prostě hodná holka :-): Také proto Tě müluju :-P

0/0
7.3.2009 20:39

Andrea B.

Re: Skoro jako mezi Papuánce

Super, diky za tu osobni zkusenost. Prosim Vas, kde jste konkretne cetl tu chvalu na Lunik ? Ze tam nejsou zvonky, vytahy, okna - to je ve Vasich ocich chvala ? A to ze se svymi romskymi prateli prodiskutuji cely vecer na tema proc, to je taky chvala ?8-o8-o

0/0
7.3.2009 20:25

Radek0075

Re: Skoro jako mezi Papuánce

Nevím jestli v Romském bytě, ale u Roma. U nás na sídlišti jich žije poměrně dost. A mají tady všichni pořádek. Nejen doma, ale i před domem a nepotřebujou žádnou radnici k tomu, aby uspořádávala uklízecí akci. Odpadky házejí do popelnice. S čím mě dost lezete na nervi je to, že jste si vybrala snad nejhorší sídliště jaké na Slovensku je, kde několik domů muselo být zbouráno díky narušené statice a vy nám tady předkládáte obraz jak je to tam vlastně dokonalé. Není. Kdyby bylo, nebyly by problémy. Stejně tak jako v Janově, stejně tak jako v Chánově. Nikdo přece netvrdí, že co Róm, to dobytek. Ale vychvalovat tady jedno z nejhnusnějších míst které člověk dokáže obývat, to je docela síla.

0/0
7.3.2009 20:04

Andrea B.

Re: Skoro jako mezi Papuánce

Velmi hezke, to jste fotil sam ? To si samozrejme delam srandu. Tak ten bordel co vidite na obrazcich tam nebyl. Pry tam radnice usporadala nejakou uklizeci akci (dostala jsem tuto informaci emailem a nemam ji overenou).

Ja jsem tedy mela na mysli fotky interieru. Uz jste nekdy byl na navsteve v romskem byte ? Byl jste pozvan na romske jidlo ? Nebo jenom googlujete a nemate vic co rict ?;-) 

0/0
7.3.2009 19:51

Radek0075

Re: Skoro jako mezi Papuánce

Když ty fotky nepředléžíte vy, tady je ukázka z netu:   http://images.google.cz/images?hl=cs&lr=&um=1&q=lun%C3%ADk&btnG=Hledat+obr%C3%A1zky

0/0
7.3.2009 19:38

Andrea B.

Re: Skoro jako mezi Papuánce

Psala jsem to v diskuzich jiz 100x, napisu i po 101. Kazda spravna Romni (romska zena), je predevsim hospodyne. Jeji uklizeny byt je jeji pychou, stejne tak jako jidlo, ktere vsem hostum predklada. Odmitnuti je neslusne. Muj osobni rekord cini 16 knedliku za jedno odpoledne a vecer, pri kolecku navstev na vychodnim Slovensku. Romskych bytu jsem navstivila pomerne hodne, fotky Vam ale nepredlozim, nejsem paparazzi... Pokud mate jinou osobni zkusenost, prosim podelte se s nami...

0/0
7.3.2009 18:26

Lemrit

Re: Skoro jako mezi Papuánce

". Takto vypadaji vsechny romske byty, ktere jsem navstivila... "

aha

0/0
7.3.2009 18:19

Andrea B.

Re: Skoro jako mezi Papuánce

Hmmm, ale ja nad tim uklizenym bytem nezasnu. Takto vypadaji vsechny romske byty, ktere jsem navstivila... Ja jen konstatuju.... Stejne tak nad tim ghettem nezasnu, popisuji co jsem na vlastni oci videla, je to snad zasnuti ? PS. Jinak souziti vice mene absolvuji, chcete me snad nejak chlacholit ? Tak do toho;-)

0/0
7.3.2009 18:15

lukrecia

Skoro jako mezi Papuánce

Kdo se jedenkrát za život vydá do lokality, osídlené menšinou, žasne nade vším, co je jinde normální. Mít doma uklizeno, chovat se slušně, neobklopovat se odpadky. Kdo absolvoval soužití, v sousedním bytě, domě nebo ulici, ten se nenechá uchlácholit čistou podlahou v jednom bytě. Opilce, noční výtržnosti, drobné krádeže, to  vydrhnutá podlahová krytina nezakamufluje.

0/0
7.3.2009 18:04

Andrea B.

Re: před týdnem jsem byl na sídlišti v Novodvorský

Chichi, zalozte blog a klidne o tom napiste:-)... PS. Muj clanek nebyl oslavny, to jste si nejak spatne vysvetlil...

0/0
7.3.2009 15:55

bullterrier3

Re: před týdnem jsem byl na sídlišti v Novodvorský

R^R^ no jo, pro cikánofily je něco takového nepochopitelné a považují to za něco nemožného. Ještě by možná bylo vhodné poznamenat, že zcela nepochopitelně obyvatelé pracují, platí daně, nežijí z parazitovného a posílají děti do škol ;-D.

0/0
7.3.2009 15:53

Andrea B.

Re: Dotaz na Andrejku B.

Ale jiste rada upresnim. Je to spise byvala romska ctvrt. Ted tu sice jeste Romove ziji, ale ne tolik jako v minulosti.  Vam se tu ale asi moc nelibilo, je to tu hodne multi-kulti;-)...   Mne se tu libi moc, skoda jen, ze jsme ted hlavne verejnym parkovistem :-(

0/0
7.3.2009 15:52

bullterrier3

Re: Dotaz na Andrejku B.

Mě by spíš zajímalo, co je to "rómská čtvrť"? Že by si cikáni postavili nějakou čtvrť jsem nikdy neslyšel. Možná se jedná o nějaké bývalé cikánské gheto ve staré zástavbě, které bylo po jejich odsunu zrekonstruováno. Připomíná mi to praxi realitek, vystěhovat nepřizpůsobivé někam na sídliště a baráky v lukrativních místech zrekonstruovat a draho prodat. Přece by se tato cikánofilka nepodílela na takovém hanebném činu? ;-)

0/0
7.3.2009 15:48

cartouche

Dotaz na Andrejku B.

"O odstěhování ze svého krásného bytu v klasickém secesním domě (mimochodem v bývalé romské čtvrti) rozhodně neuvažuji"

Ale autorko. Před časem jste tu tvrdila, že žijete v romské čtvrti, ale teď najednou žijete v bývalé romské čtvrti. Tak jak to tedy je?

0/0
7.3.2009 15:42

Radek0075

Re: před týdnem jsem byl na sídlišti v Novodvorský

;-DR^ 

0/0
7.3.2009 15:32

stedrik

před týdnem jsem byl na sídlišti v Novodvorský

Podotýkám,že bez VIP osoby a známýho umělce a kupodivu jsem se nebál.Paneláky zářily barvami zateplených fasád.Žádný vymlácený okna,všude nový,kteří si lidi platí sami.Dokonce se složili na zaplacení i oken do společných prostor.Teď si platí do fondu na nový výtah a dokonce i ti v přízemí.Jenom nevím,kam napsat oslavnej článek o gádžo ghétu,každej si bude ťukat na čelo.Vždyť je to naprosto normální si udržovat bydlení v pořádku

0/0
7.3.2009 15:28

TlustePraseJakNaFotce

Re: take nejsem odbornik na romy ani ghetta,

ano, jim šlo jenom o pořádek a o ochranu pracovitých lidí. kdo to nechápe, tomu to nemá cenu vysvětlovat. ty jsi pro lidi neudělala nic, oni alespoň něco. židy do toho netahej. ti se objevili (v Janově) až potom blokováním ulic - a místním také nijak nepomohli.

0/0
7.3.2009 13:36

Andrea B.

Re: Děkuji autorce

Dekuji moc.  Absolutne jste muj clanek pochopil... PS. A mate uplnou pravdu, mame spoustu "vetsinovych" neprispusobivych, kteri maji me clanky a diskuze v oblibe... Pomalu si zvykam;-)

0/0
7.3.2009 12:56

Martin_H

Děkuji autorce

za zajímavý článek. Oceňuji také, že se na rozdíl od jiných autorů nesnažíte své závěry zobecňovat, protože se opravdu jedná jen o jednu Vaši zkušenosti, přičemž ostatní mohou mít zkušenost odlišnou.

Jen je mi líto, že se musíte v "diskuzi" setkávat s nepřizpůsobivými(z hlediska slušného chování, zvláště k ženám) mám na mysli tlustéprase,velkáhlava a die hard.

0/0
7.3.2009 12:47

kraken

Re: take nejsem odbornik na romy ani ghetta,

Rikam - nemam rad nacky a neresim stranu. Zminoval jsem konkretni nahravku z konkretni situace v konkretnim meste.

0/0
7.3.2009 12:23

Andrea B.

Re: take nejsem odbornik na romy ani ghetta,

Snazili se o poradek ? 8-oTomu snad neverite ani Vy sam !!  A vysvetlite mi tedy prosim jejich averzi k Zidum ?

0/0
7.3.2009 12:22

kraken

Re: take nejsem odbornik na romy ani ghetta,

A za jakym ucelem prichazeli? Snazili se o poradek. Snazili se o to, co mel davno udelat stat a policie nebo mestska policie. Je smutne, ze veci, za ktere vsichni pracujici platime dane musi jako cerny petr zbyl na skorofasistickou stranu. A stejne tak neni omluva pro cikany - pokud nas nechate delat, co chceme (tj. vcetne porusovani zakona, utiskovani ostatnich), tak bude pomerne klid, jinak se budeme bourit.

Ac nacky nesnasim, tak v tomto jsem vic na strane DS. Bohuzel. "Rasismums" (ten pseudo, ne skutecny) bude, dokud se nebude skutecne vsem lidem merit naprosto stejnym metrem. A do te doby taky budou mit rucni nackove argumenty na obhajobu sve existence.

0/0
7.3.2009 12:18

TlustePraseJakNaFotce

Re: take nejsem odbornik na romy ani ghetta,

no, když to chování cikánského vraha a pasáka či dealera drog přijde v pořádku???? a cikánská férovka 70 ozbrojených etnyyyyků (!) proti 12 procházejícím se (s letáky) je taky v poho, jo, pro tebe jo, ale pro nás ne![>-]

0/0
7.3.2009 12:09

TlustePraseJakNaFotce

Re: nazyvat...

Andrea B, aha, tak to je potom jasné Rv

0/0
7.3.2009 12:07

TlustePraseJakNaFotce

Re: nazyvat...

R^

0/0
7.3.2009 12:06

Velká hlava - rádce a filozof

Re: nazyvat...

R^

0/0
7.3.2009 12:00

Die Hard

Re: nazyvat...

tvoji litost si muzes i se svym vseobecne pouzivanym spojenim srcit kam chces. nevis o tom vubec nic...

0/0
7.3.2009 11:56

Andrea B.

Re: take nejsem odbornik na romy ani ghetta,

Take jsem ty zabery prvni vypravy DS videla. Pokud janovsti Romove vedeli kdo DS je a za jakym ucelem prichazi, nedivim se ze byli poboureni. Ja bych byla take. Jenom doufam, ze nedojde k zadnemu nasili.

Moje navsteva byla samozrejme o hodne idylictejsi. Prisla jsem takzvane "v miru" a bez predsudku - ok krapet ovlivnena medii... 

A to se mi libilo na clancich p. Polacka. O velmi problematickem prostredi psal bez predsudku a nenavisti...

0/0
7.3.2009 11:56

Andrea B.

Re: nazyvat...

Romske ghetto je vseobecne pouzivane slovni spojeni. Nazev socialne vyloucena lokalita je pro clanek prilis dlouhy. O holocaustu zidovskem i romskem toho vim vcelku hodne. Je mi lito, pokud jsem se Vas nejak dotkla..

0/0
7.3.2009 11:48

Die Hard

nazyvat...

umyslne znicena sidliste ghetem je vysmech vsem zidum, cikanum a bilym kteri byli zvirani nedobrovolne do lagru nazyvanych gheto. zjistete si laskave jaka pravidla museli tito lide dodrzovat.

0/0
7.3.2009 11:39

TlustePraseJakNaFotce

autorka: nejsem

odborník, neznám to tam, nebydlím tam, ale kecám o tom! Ano, takových tady máme a podle toho to vypadá!

0/0
7.3.2009 11:38

kraken

Re: take nejsem odbornik na romy ani ghetta,

JInak nejsem zadny zastance DS a spis jsem proti. Jen (bohuzel) dostali moznost se zviditelnit proto, ze stat delal, ze to lejno  na koberci neni.

Nerikam a nikdy jsem netvrdil, ze nejsou slisni cikani. Ani si netroufnu odhadnout, kolik % jich je. Ale bohuzel tech neslusnych (jak se korektne rika neprizpusobivych) je precijen dost vysoke % a ublizuji tim cele skupine. Ale to neni problem cikanu - kdyz z nejake (vizualne) vyrazne skupiny dela nekdo bordel, lidi maji tendenci vztahovat to na celou skupinu (pankaci, manicky, muslimove, motorkari,...). To je sice dost negativni, ale prirozena lidska vlastnost-lidi se v historii uci zkusenostmi. Nejlepe osobnimi. Takze neni reseni zakazovat pausalizaci (protoze to nejde), ale snazit se vyhybat negativnimu chvani vsech lidi...

0/0
7.3.2009 11:28

kraken

take nejsem odbornik na romy ani ghetta,

ale jestli neplati, ze neni ghetto jako ghetto? Treba tam,  kde jsou lidi skutecne hodne odriznuti od vnejsku (netusim, jesli je to pripad L9) se proste musi vybudovat nejaka socialni struktura a pravidla.

Sam jsem v ghettu nikdy nebyl, ale co vidim - nejen v oficialnich, ale i neoficialnich, zaberech a fotkach mi prijde desive. Mozna je to kockopes vznikly historicky kombinaci 2 prakticky protichudnych zivotnich stylu, ktere se slepily do jednoho, ktery nezachovava ducha zadneho z rodicu, ale bere si to nejhorsi z nich.

Videl jsem video prvni "vypravy" DS v Litvinove (tusim 2 kluci a 1 holka, takrka noriktickeho vzhledu a ozbrojeni jen stohem letacku) a tam to vypadalo tak, ze oni pokojne sli a rozdavali letacky a velka presila pomerne macatych a udelanych cikanu (je to ceske slovo, madarum se taky nerika hungari) ozbrojenych leccims, od nasad lopat az po golfovou hul, jim sproste nadavali (hanobeni rasy a naroda). Tohle vypadalo celkem vymluvne a ne tak mirumilovne, jak pisete.

0/0
7.3.2009 11:23

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS