Středa 29. března 2023, svátek má Taťána
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 29. března 2023 Taťána

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

VyMeTaky.2

Další příklad multikulturálního obohacení.

http://plzensky.denik.cz/zpravy_region/studenty-napadaji-party-malych-romu20090528.html

0/0
29.5.2009 11:26

blogatorka

Buďte nám všem zářným příkladem

a slibte nám, že své případné potomky jednou dáte právě do oné inkriminivané školy ve Valašském Meziříčí, tak jak o tom teď zapáleně teoretizujete.  Majoritní rodiny potřebují takové konkrétní vzory jako jste Vy!  Ukažte nám, že jste pro integraci v reáku a ne jen moralizováním a teoretizováním!  R^

0/0
28.5.2009 11:14

Andrea B.

Re: Buďte nám všem zářným příkladem

Mila Evo, dekuji za velmi inspirujici napad. Ziju v Praze a muj prcek bude kazdy dojizdet do Valasskeho Mezirici... Super;-D...  Uz jsem parkrat psala, ze bydlim  v oblasti, kde Romove ziji, takze to, ze budou chodit do stejne skoly, je hodne pravdepodobne.  A v kazdem pripade, moje dite bude vyrustat v romskych narucich, takze doufam, ze jste uspokojena a berete si ze me priklad;-)...

0/0
29.5.2009 6:55

Andrea B.

Re: Buďte nám všem zářným příkladem

PS. Nechcete si trochu odpocinout od vecneho hledani "nepritele" ;-)a prijet se podivat na romsky festival Khamoro, byla jsem vcera a je naprosto uzasny;-). A hlavne tam uvidite Romy dohromady s "gadzi", jak se spolecne bavi, mozna ze si neco podobneho zatim nedokazate predstavit?

0/0
29.5.2009 6:56

VyMeTaky.2

Re: Buďte nám všem zářným příkladem

Na Moravě měli taky "festival". Tomuhle se chcete přiblížit?

http://zpravy.idnes.cz/soud-rozdal-pres-12-let-trojici-romu-ktera-lyncovala-bilou-svini-ps8-/krimi.asp?c=A090529_081137_krimi_cen

0/0
29.5.2009 9:00

VyMeTaky.2

Re: Buďte nám všem zářným příkladem

Eh, chybička se vloudila, na severu Čech se konal onen festival...

0/0
29.5.2009 9:04

blogatorka

Milá Andreo, děkuji za pozvání.

Sleduji ČT2 a vím, že ne všichni Romové jsou tzv.nepřizpůsobiví a žijí v ghettech. Mnoho z nich si dokázalo vzít to dobré z majority a to nejlepší z romských tradic.  A takovým moc fandím. Když jsem před cca 30 lety studovala, pohybovala jsem se v na koleji v komunitě arabských studentek a studentů.  Byly to romantické bezstarostné studentské časy a dodnes si pamatuji spoustu arabských slov a slyším melodiku té řeči ...  Romantické lásky mých spolužaček však v manželství vzaly za své, rády dnes žijí v Evropě a po evropsku.  Ve 20 letech je člověk hodně romantický a idealistický. Moc Vám vaši zamilovanost a štěstí přeji. Přeji Vám, ať  Vám romantický vztah vydrží co nejdéle.

0/0
2.6.2009 16:59

Andrea B.

Re: Milá Andreo, děkuji za pozvání.

Jejda, dekuji moc za prani... A take za kompliment co se tyce meho veku  (k cemuz me napadaji slova mirne omsele pisnicky "uz mi davno neni dvacet let, uz mi neni ani dvacetpet " ;-D).... A ani zadna konkretni romska laska se nekona, ale pokud se do nejakeho Roma zakoukam, budu Vas neprodlene informovat;-). A taky rada ziju v Evrope a po evropsku.  A taky trosku po romsku. Je jasne, ze je ma zkusenost velmi tezce predatelna (specialne ve spolecnosti s tak tezkymi predsudky), ale citim se jako dost stastna zena:-)....

0/0
7.6.2009 18:58

blogatorka

To je báááječné:

Vy jste šťastná, já jsem šťastná - everybody happy!  Jde o to, co kdo chápeme pod pojmem "po romsku".  Já to chápu jako nebýt otrokem majetku a věcí, být schopný se během pěti minut spakovat, majetek nejlépe ve formě zlata či kreditek, a žít jako svobodný nomád.  Svět je krásný a barevný na poznávání. Ale krev není voda - rodina nadevše. Pouto nejpevnější, a učebnice pokory a schopnosti se z lásky obětovat.   A co Vy?  Moc toho o Vás nevím, ale vztahovačnost a podezíravost a hledání nepřítele - to Vám tedy nechybí!!!   To, že má někdo jiný názor, nebo nedejbože Vás kritizuje, to přece automaticky neznamená, že dotyčný je zloduch, vrah, rasista, čaroděj, pekelník, sedmihlavý drak,  a že patří do vězení.  Nebo snad ano?

0/0
9.6.2009 17:51

blogatorka

paní Andreo,

napadlo Vás někdy, do které školy a jaké třídy zapsali pan Ivan Vesely a pani Klara Samkova svou dceru?  Myslite, ze je v te tride vice nez 50 procent romskych zaku??

0/0
27.5.2009 21:59

blogatorka

Chápu paní Andreu a fandím jí

jsem ale o generaci starší, a tak už to vidím jinou optikou než ona. Hodnotit učitele a rodiče dětí v malé vsetínské škole by měla až tehdy, až ona sama bude mít doma milovaného školáka, kterému bude chtít poskytnout to nejlepší a vzdělání a tu nejvhodnější školu. Bude chtít, aby se její dítě do školy těšilo, aby mělo dobré motivující spolužáky a aby se paní učitelka jejímu dítěti patřičně věnovala.  BUDE CHTÍT, ABY SE JEJÍ DÍTĚ BEZ PROBLÉMŮ DOSTALO NA JAKOUKOLIV STŘEDNÍ ŠKOLU, KTEROU SI VYBERE. Aby si ve škole osvojilo jen ty nejlepší zvyky a slovník. Aby nepoznalo šikanu. Aby nechodilo na druhém stupni domů ze školy s pláčem.  TEPRVE LÁSKA K DÍTĚTI, A ODPOVĚDNOST ZA NĚJ A JEHO BUDOUCNOST, JI NAUČÍ DĚLAT V ŽIVOTĚ KOMPROMISY A OBĚTOVAT SVÉ PRIORITY PRO PROSPĚCH SVÉHO DÍTĚTE.  Bohužel s odpovědností za své děti už není život jen nekončícím mejdanem a intelektuální diskuzí. Bohužel :-)

0/0
27.5.2009 21:41

Andrea B.

Re: Chápu paní Andreu a fandím jí

Chichi, o generaci starsi... Ta fotka na Vasem blogu neni Vase8-o?... Jasne ze chci aby moje (budouci) dite dostalo to nejlepsi vzdelani (a taky nerikam, ze si za to nepriplatim, prave kvuli tem jazykum). Ale v mych ocich to opravdu neznamena, ze ve tride budou pouze zdrave a bile deti... Vim, ze je to pro spoustu lidi tezke pochopit... PS. Ta skola nebyla ve Vsetine, ale ve Valasskem Mezirici a nastesti to neproslo...

0/0
28.5.2009 8:23

Uživatel požádal o vymazání
0/0
20.5.2009 9:12

VyMeTaky.2

Re: ano!

Ono by se to dalo říct i tak, že v rámci okázalého tažení proti údajnému rasismu se tento stát snaží vychovat skutečné rasisty.

Je mi líto, ale nehodlám se přibližovat někomu, kdo je ochoten a schopen dojít věci tak daleko, že jiná alternativa, než bydlení v ghettu, už mu nezbyde.

A znám Cikány, kteří bydlí spořádaně, nikoli v ghettu,  třebaže "matka rodu" je v invaliďáku (dělala ve stáčírně nějakýho sajrajtu v chemičce), její muž kope, jejich dcera má tak nanejvýš na práci uklízečky, ale dá se říct, že se skutečně - na rozdíl od mnoha obyvatel ghet v sev. Čechách - snaží, a jednak je pro ně samé je urážka označit je za "romy". Jednou to jeden kamarád zkusil, a ozvěnou mu bylo, že ať si to nechá, že oni mu taky nenadávaj.

0/0
21.5.2009 0:46

Ccecil

to bolí

moc. Tolik hlouposti a nepochopení reality, ale k tomu navíc namyšlené poučování co ano a co ne.... to prostě bolí.

0/0
18.5.2009 13:05

BingoXX

co říkáte na tohle video paní Andreo

umístil ho sem jeden z diskutujících ale už je dost vzadu:

http://www.youtube.com/watch?v=v1GD5J9oh9A

0/0
18.5.2009 8:18

Andrea B.

Re: co říkáte na tohle video paní Andreo

Fakt nevim, jestli me vubec ctete... Vy si zase pustte Jarmilu Balazovou v poradu Uvolnete se prosim. Neni srovnani techto dvou zen tim nejlepsim prikladem toho co tu porad pisu -  kazdy clovek je individual....

0/0
19.5.2009 8:31

VyMeTaky.2

Re: co říkáte na tohle video paní Andreo

Tomuhle se opravdu chcete přiblížit?

http://www.youtube.com/watch?v=F0Hh_W5qy4s

0/0
21.5.2009 0:22

Jezdím na neutrál

Paní autorko,

strčte si své dítě do třídy, kde je ze 30ti dětí 15 romů. ;-D Buď se vaše dítě asimiluje a v dospělosti bude stát u lopaty (v lepším případě), nebo vám bude domů chodit okradené a zmlácené. Že nebude nic umět, to je jasné. Učitelka na něj totiž nebude mít čas, má plné ruce práce sehnat tužky romům.

0/0
18.5.2009 6:27

José Antonio

Re: Paní autorko,

Jo, tohle je výborný, jak tihle humanitární moralisté nutí rodiče k tomu, aby poskytli své děti pro potřebu multi-kulti experimentů.

A co si tak udělat vlastní děti a vyzkoušet to na nich? To už jde nadšení stranou, že? To i ti nejpřednější mluvkové najednou dávají přednost soukromým školám, kde o "sociálně slabší" nezakopneš.

0/0
18.5.2009 13:02

Wendolene

Autorko,

stejne jako existuji cikani, kteri neumeji cesky, existuji cikani, kteri vubec neumeji romsky , jen tak na okraj. Mrkla jsem se na tu vasi Romano Drom..vite, vy jste se narodila ve spatne dobe. Mela jste totiz byt hippies. Dle te lasky atd. Vy mluvite o necem jinem, nez zbytek diskutujicich. Postup skoly ve Valmezu? Ne, stredovek to neni. Neni to idealni,ale doufejme, ze to udrzi ty deti ve skole a nebudou budouci prizivnici...

0/0
18.5.2009 1:16

Andrea B.

Re: Autorko,

Mila Wendolene, vzdyt ja to rikam porad, ze je spostu Romu, kteri vubec romsky neumi. Kazdy Rom je proste individual, tak proc vzit vsechny romske deti a segregovat je ? Ziju ve spravne dobe, i v teto dobe se daji zazivat takove veci. Skoda, ze to nezkusi vice lidi (i kdyz nas take neni uplne malo a fakt si to uzivame), pak by vetsinovy pohled na romskou komunitu nemohl byt takto cernobily.

0/0
18.5.2009 8:04

Nero

Souhlasím s autorkou

Pokud dá své děti do školy  padesát na padesát a dětmi romů a ne do víceletého gymnasia.

0/0
17.5.2009 20:47

ntk_

jak se tak dívám na reakce pod článek je to opravdu smutný..

je to ještě na dlouhou cestu.... celá diskuze je tu v duchu: kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde! - je mi líto lidí co mají omezený pohled na věci kolem sebe, a už vůbec se nepokusí vžít do role těch ostatních... napsat článek, aby měl karmu nad 40 není těžké! těžké je mít názor v česku co není lahodný pro uši zdejší... a je třeba více takových článků !!! R^

0/0
17.5.2009 20:01

Radek0075

Re: jak se tak dívám na reakce pod článek je to opravdu smutný..

Dokud nám cigoši polezou přes plot a budou krást a ničit na zahrádce vchno co najdou, názory na ně nezměním !!!!!!! ani kdyby si se ty  p o s r a l. Omezenej pohled máš leda ty blbe.

0/0
17.5.2009 20:32

kenzo

Re: jak se tak dívám na reakce pod článek je to opravdu smutný..

Ten omezený pohled má však stále více lidí v Evropě!U nás na cikány, na západě na přistěhovalce! Všude je to ale v duchu od multikulti ideálu k segregaci a vymístění obtížného! Otázka tedy zní, zdali to není právě multikulti naivismus, který dnes nezní jen jako retardované prázdné fráze, pod tíhou neodbytné reality!;-D

0/0
17.5.2009 20:40

SID09

Re: jak se tak dívám na reakce pod článek je to opravdu smutný..

Ano tito multikulti naivisté typu Andrejky, Džamily a Kocába dělají z těchto etnik  pouze závisláky na vnějších zdrojích přísunu peněz - tedy naprosto nesystémový přístup. Tím prakticky eskalují vlnu odporu vůči cikánům i přistěhovalcům. Tito naivisté tím pádem páchají mnohem víc škody, než vůbec tuší. 

Pokud těmto menšinám chtějí  skutečně  pomoct, tak se musí zasadit o omezení  bezpracného příjmu a musí svoji pomoc směřovat zejména k tomu, aby tyto menšiny zvyšovali své vzdělání - zejména v učňovských oborech a aby mohli pracovat vedle majoritních spoluobčanů. Specializované školy - typu střední romská sociální škola v Kolíně - jsou k ničemu. ;-O 

0/0
17.5.2009 23:31

Andrea B.

Re: jak se tak dívám na reakce pod článek je to opravdu smutný..

Ale prosim Vas, to ze napisu clanek, posuzujme vsechny lidi individualne, znamena pro Romy nejaky vnejsi prisun penez ? Tak super, na jaky ucet ty love chodi ? My se tam s "bratrama" stavime;-D  PS. A fakt se muzeme spolehnout, ze na tom muzeme byt zavisli ?;-) PSS. Za odmenu bratri vytvori novou tradicni pisnicku "Romale zvysujte si vzdelani, zejmena v ucnovskych oborech", myslim ze to bude zaruceny hit....:-P

0/0
17.5.2009 23:54

BingoXX

Re: jak se tak dívám na reakce pod článek je to opravdu smutný..

pan I.Veselý a spol. přiznali, že 80% cikánů je na dávkách. Jen tak zběžně spočítáno to dělá ročně 11 miliard korun a to je podle mě dost peněz

0/0
18.5.2009 13:40

zdeseny obcan

Gaussova krivka

Statisticke rozdeleni ktere vystihuje Gaussova krivka pro jednu promennou neznamena ze vsechny prvky tohoto rozdeleni jsou omezene z jedne nebo obou stran. Toto rozdeleni pouze dovoluje urcit s jakou pravdepodobnosti se bude prvek nachazet v tom co onom miste. Totez plati pro mnoho dalsich bezne pouzivanych statistickych rozdeleni.

Nepiste prosimvas o tom o cem ani netusite co to vlastne je.

0/0
17.5.2009 17:42

BingoXX

Re: Gaussova krivka

a co tím chcete říci? Že vysokoškolské vzdělání má 50% cikánů? Nepište prosím vás nic co nemá hlavu ani patu a nic to nevypovídá. Jestliže za posledních 50 let dosáhlo na vysokoškolské vzdělání 250 cikánů tak je to 0,5% z jejich populace, nevím k čemu chcete dospět svou slovní eskamotáží vy ?

0/0
17.5.2009 17:52

zdeseny obcan

Re: Gaussova krivka

Myslim ze by jste si mel precist clanek kde autorka rika ze Gaussova krivka je ohranicujici kriterium pro nejakou vlastnost a pak se kuprikladu podivat do ucebnice statistiky.

0/0
17.5.2009 18:32

BingoXX

Re: Gaussova krivka

absolvovat vysokou školu není vlastnost ale skutečnost a jeden ze sta je jedno %

0/0
17.5.2009 19:12

BingoXX

Re: Gaussova krivka

a ještě mám otázku, když ze skupiny 100 cikánských dorostenců se dostanou na výšku dva a jeden ji dodělá,vysvětlete mě podle vašich křivek kolik to je % a nakolik to někam zavádí,že yb se mělo psát 10% třeba ?

0/0
17.5.2009 18:17

BingoXX

Re: Gaussova krivka

ale těch 100 s maturitou nevím jestli by to na celou ČR vůbec vyšlo;-D

0/0
17.5.2009 18:18

BingoXX

paní Andreo

co říkáte na tuto statistiku:

Přehled dosaženého vzdělání u cikánů dr. Kalibová 1991:

Učňovské 12,5% muži,6,7% ženy

Úplné střední 1% muži i ženy

Vysokoškolské  0,4% muži, 0,2% ženy

0/0
17.5.2009 17:33

Andrea B.

Re: paní Andreo

Nemohu posoudit jestli je tato statistika pravdiva, vseobecne se na statisticke udaje prilis nespoleham. Myslim, ze v minulosti bylo vzdelani v romske komunite podcenovano, podil na tom melo i plosne umistovani romskych deti do zvlastnich skol, kde jakakoliv moznost kariery skoncila. Myslim, ze v soucasne dobe je to o hodne lepsi. Rozhodne se vsak situace nezlepsi, pokud budeme romske deti ve vzdelavani segregovat.

0/0
17.5.2009 17:48

BingoXX

Re: paní Andreo

právě že pravdivé statistiky o cikánech jsou již dlouhou dobu zakázány, je možná tato vaše výmluva.Vzdělání je v cikánské komunitě podceňováno stále a cikánské děti nebyly umísťovány do zvláštních škol plošně, ale protože jsou v naprosté většině hloupé. Dnes to není o moc lepší, nejsou ve zvlášních školách, ale ve speciálních třídách, což je to samé jako dříve ale rozdělené do normálních škol, vyjdou školu a umí se tak akorát podepsat. Když si přečtet pozorně vědeckou publikaci od Petra Bakaláře, Psychologie Romů, budete zase o něco moudřejší. Ta statistika je odtud.

0/0
17.5.2009 17:56

Andrea B.

Re: paní Andreo

Na te statistice mi vadi definice, kdo je to vlastne Rom ? Jak se to zjistovalo ? Po knize se mozna podivam, ale jelikoz tu mam jiz delsi dobu rozectenou uzasnou "Pohrbete me zaziva" a nejak nestiham, nevidim to prilis realisticky... To vite misto cteni pracuji a navic koordinuji romske hudebni projekty...

0/0
17.5.2009 18:10

Radek0075

Re: paní Andreo

Vy nevíte kdo je to vlastně Rom?;-D  Tak tím se vysvětluje i to ostatní.

0/0
17.5.2009 18:12

BingoXX

Re: paní Andreo

statistiky vyplývají z činnosti těch, kdo se cikány zabývají vědecky ať po stránce psychologické nebo sociologické, ti určitě se zařazením konkrétní osoby nemají problém a když třeba zkoumají IQ cikánských a vedle nich stejné skupiny majoritních dětí, určitě si je nepopletou...a zcela jistě naprostá většina cikáňat má IQ hluboko pod průměrem těch bílých, o dospělých ani nemluvě

0/0
17.5.2009 18:15

Andrea B.

Re: paní Andreo

Znam par lidi, ktere byste si tedy  vizazi urcite popletl. Jinak ja vseobecne tyto pausalizacni hry nehraju, takze pro me takove udaje nejsou smerodatne a ani me moc nebavi. Ke kazdemu cloveku pristupuji jako k individualni bytosti.

0/0
17.5.2009 18:22

BingoXX

Re: paní Andreo

já také nerad paušalizuji, bydlím v Ústí nad Labem, kde žije asi 25000 cikánů a  část jich má vizáž majoritního člověka. řekl bych že cikánem je ta individuální bytost způsobem života a mluvy, podle toho je pak velká část, jestli 75 nebo 85%  toť otázka,ústeckých cikánů těch paušálně nepřizpůsobivých. Takže já určitě nesoudím podle vizáže ale podle skutků!

0/0
17.5.2009 19:11

kenzo

Re: paní Andreo

http://www.youtube.com/watch?v=v1GD5J9oh9A

0/0
17.5.2009 20:05

kenzo

Re: paní Andreo

Segregace je přirozená! Meziříčí jasně přiznalo to co se děje běžně! Rodiče ze smíšených tříd raději přeřadí své děti jinam! Např. v Praze 9 platí za cikánskou školu Špitálská, rodiče proto preferují umístit své dítě do jiné školy, kam spádově nepatří! Totéž platí v bydlení! 88% Čechů nechce cikány za sousedy, proto nemovitosti v blízkosti těchto etnik cenově degradují!

0/0
17.5.2009 17:59

EWCZ+

Re: paní Andreo

Mno, pri prumerne inteligenci 79 a rozptylem 15  by podle Gausse tech s USO vzdelanim meli mit cca 4%, tak ze by rezervy jeste byly.

Ohledne VS vzdelani (pocitam li absolventa s IQ 120 a vys) mi podle Gausse vychazi 0.3%., coz celkem odpovida.

Ovsem nevidim duvod, proc by meli mit jen 12.5% vyucenych. Ledaze by se jim proste nechtelo se vyucit a makat. Pritom nase uciliste skomiraji na nedostatek zactva...

0/0
4.8.2009 14:30

Wendolene

Mila pani multikulti , ktera neumi hlaskovat Princeton

Vas pritel z USA urcite nepochazel z ghetta, uz jenom dle krestniho jmena. Vetsina Americanu neumi druhy jazyk, znakovou rec, sotva ovladaji americkou anglictinu. Vzdy me vytaci, kdyz nekdo pouziva USA jako uzasny vzor, jak se maji veci delat. Realita v USA? Verejne skoly jsou desegregovane, deti museji chodit casto az na druhy konec mesta, aby se naplnily kvoty o poctu barev v kazde skole. Verejne skoly vetsinou znamenaji spatnou uroven a plati to, co vsude jinde. Kdyz se rodice detem nevenuji a nepomahaji jim se skolou, deti nemaji takovou sanci na uspech. Nektere oblasti maji lepsi verejne skoly, a tak se rodice stehuji do drahych domu, aby meli lepsi skoly pro deti. Ti si uvedomuji , jak je dulezite vzdelani. Vetsina , kdo si to muze dovolit, posila deti do soukromych skol, kde je na prvnim miste vzdelani, znalosti a na druhem barva. Soukrome skoly nejsou jako v CR dotovane statem, jsou naprosto nezavisle, tudiz maji jina pravidla. A tak najdete soukrome skoly,

0/0
17.5.2009 16:54

Wendolene

Re: Mila pani multikulti , ktera neumi hlaskovat Princeton

pokr.

ktere jsou slozeny jenom z bilych studentu, nebo jenom cernych, nebo vetsina bilych a mizive procento ostatnich. Jsou dokonce university jenom pro cerne. Soukrome skoly jsou segregovane a nikdo s tim nic neudela.  V USA se vse skatulkuje na barvy, to, ze mame prezidenta mulata, nic nemeni na smutne skutecnosti, ze se skatulkuje. V ramci nesmyslnych kvot nyni dostavaji sanci naprosto neschopni, ale maji prece spravnou barvu, ktera je nyni politicky korektni.

0/0
17.5.2009 16:56

kenzo

Re: Mila pani multikulti , ktera neumi hlaskovat Princeton

Souhlasím, USA určitě nejsou vzorem!

http://www.youtube.com/watch?v=ij6Ms04ouoY

0/0
17.5.2009 17:19

Andrea B.

Re: Mila pani multikulti , ktera neumi hlaskovat Princeton

Dekuji ji za pripominku, Princeton opravuji. Jinak ja nevyznavam kult USA. Nektere veci se mi tam libi, nektere ne. Jsem stastnou Evropankou a jinde bych zit nechtela...

0/0
17.5.2009 17:01

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS