Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TP

Igor1

15. 4. 2010 14:17
SS říšský protektor Reinhard Heydrich

Byl milovníkem krásné literatury a vážné hudby, sám hrál slušně na housle a měl velmi vyvinuté sociální cítění. K domácímu personálu se prý choval vždy velmi vlídně. Společenský večírek s ním a jeho soukmenovci byl nepochybně hluboký kulturní zážitek. Pokud tedy použiju autorčinu logiku, nelze na základě těchto faktů říšského protektora a jeho kumpány rozhodně paušálně označit za zločince a vrahy.

0 0
možnosti
A

agnostik1

15. 4. 2010 17:53
Re: SS říšský protektor Reinhard Heydrich

...zastupující říšský protektor, obergruppenführer SS...

0 0
možnosti
W

www.hruucoon.cz

15. 4. 2010 14:11
Do jednoho pytle hážete lidi Vy, Andreo...1. část

...dokonce si IMHO troufnu tvrdit, ze jste vlastně rasistka. Rasismem pro mě je, když kvůli rasovýmu předsudku dělím lidi/diskriminuju někoho pro jeho rasu - když já jsem modrej a zelený jsou fuj...

Rasu cikán, čech, nebo instalatér já osobně neznám. Znám bílou, černou a žlutou rasu lidského druhu. Pak lidi rozlišuji podle toho, jací JEDNOTLIVĚ jsou a čerta starýho se starám o barvu jejich kůže a mě osobně dost štve, že se vyskytují "bílí" omezenci, kterým vadí někdo pro barvu kůže - ale dost mi vadí stejní omezenci, kteří mě osobně vyzvali slovy "bílá sv*ně táhni" a ručně mě vyhodili ze svýho klubu, kde jsem se chtěl multikulturálně obohatit (na základě Silvestra strávenýho v cigánský hospodě v Č. Krumlově, kde pan majitel mi sdělil, že nazvu-li ho romem rozbije mi hubu, neb on je cigán a je na to hrdej)

Už tam nepůjdu, ale nezanevřel jsem na kulturu jejich slovy cigánů. V ČK do hospody "U Cigána" půjdu kdykoliv a nebudu se bát, horší to bude, když potkám na Žižkově tlupu opilých...

0 0
možnosti
G

gh_12

15. 4. 2010 13:09
Stačilo by jen uvést

skutečné (ne ty oficiálně publikované) statistiky o zaměstnanosti, trestné činnosti, vzdělanosti a zátěži sociálního systému v porovnání s přínosem (např. daňovým) s ohledem na všechny etnické skupiny žijící v Čr (aby nebylo možno považovat je za "jednostranně zaměřené") a myslím si, že by bylo poměrně jasno v jaké jejich části se autorka pohybuje. S přihlédnutím k zákonité postupné "výměně" obyvatelstva při poměru porodnosti na jednu ženu 1,6 ku 4,6 dítěte, se jeví otazníky v nadpisu článku naprosto nepatřičné - pouze vykřičníky. :-(

0 0
možnosti
KK

Toulava-kocka

15. 4. 2010 23:09
Re: Stačilo by jen uvést

Ano, také by stačilo následně uvést  statistiky, které by braly v úvahu nejen etnicitu jedinců, ale také jejich statusové zařazení. Pak by zřejmě rozdíly nebyly tak propastné, jak se zřejmě snažíte v příspěvku naznačit. Statistiky nejsou vypovídající, neboť je lze vždy kombinovat a následně interpretovat podle určité perspektivy.

0 0
možnosti

Sindibad

15. 4. 2010 13:05
Andrejko

Je sice moc hezky, ze jezdis na ruzny festaky a workshopy a celkove se seznamujes s jejich kulturou, ktera ma jiste svou dlouhou tradici. Taky je pravda, ze jsou urcite umelecky zalozeni a velmi emotivni. Urcite to tam vypada velmi harmonicky a prijemne.

Ale to nic nevypovida o realnem souziti s nima v beznem kazdodennim zivote.. to je naprosto mimo realitu. Hlavni problem je, ze jenom jejich kultura je neuzivi a nikdy neuzivila. A pokud navic potrebuje k preziti nasi penezenku na ulici nebo zdarma Redbully.. moc daleko se nepohneme.

Stejne tak pokud potom nekdo ve svem umeleckem a emotivnim projevu, plný nezkrotných vášní a emocí, vytahne na ulici kudlu.. je to taky problem.

0 0
možnosti
JC

REDD-Grrr

15. 4. 2010 12:14
No, tak ja bych taky nepausalizoval

treba bych zavedl - kdo ukradne plechovku, tak zastrelit. Ona by se ta nejen romska, ale i bila komunita procistila a zustalo by jen zdrave jadro. Nebo ne?

0 0
možnosti
PD

petu46

15. 4. 2010 12:06
Nabídka autorce.

Nabízím Vám nemovitost v docela slušném stavu na Teplicku.Můžete se zde kulturně obohacovat denně do pozdních nočních hodin., apod.

Zn : Odhadní cena!

0 0
možnosti
PP

Roumen

15. 4. 2010 13:54
Re: Nabídka autorce.

Jj a jako bonus lukrativni nabidka zamestnani: Ostraha v samoobsluze. :-P

0 0
možnosti

mirek73

15. 4. 2010 9:17
Paušalizace?

Autorka má pravdu není možné házet všechny do jednoho pytle. Cikán neznamená zloděj/zločinec atd....to jistě ne. Pamatuji si na jednu cikánskou rodinu co by každý nazval vyjímkou z pravidla. Nebyli hluční, čisto že jsem se styděl za svů "pořádek".

Oba rodiče v práci. Ale také to byli lidé, kteří se odtrhli od svých kořenů a nebydleli v jedné skupině. Jistě bych mohl uvést více pozotovních zkušeností od mých kamarádů.  Jenže těch negativních je víc. Jedenkrát v životě mne přepadli - cikáni v Karlíně, dvakrát se mne kapsáři pokusili okrást (v tramvaji a autobuse) - cikáni, když už jsem se musel vážne poprat zase v tom bylo tohle etnikum. Nato že jsou to menšina je to trošku více než statistická chyba :-/ Pracoval jsem na míste kde jsem mohl poznat jak vypadá žadatel o kdejaké dávky, většina zase cikání a jak se chovali..Měli velmi dobře nastudováno kolik lze ze státu vyždímat  

0 0
možnosti
JT

killy

15. 4. 2010 8:29
Jo !

0 0
možnosti
J

jancac

15. 4. 2010 8:12
Souhlasim s Vami

a drzim Vam palce, i kdyz bojujete proti naproste vetsine. Kdyz mne napadne a okrade modrooky blondak, taky nebudu po zbytek zivota tvrdit, ze vsichni modrooci blondaci jsou zlodeji a nasilnici, a je uplne lhostejno, kolik procent z nich jimi opravdu je. I kdyby bylo slusnych a prizpusobivych byt jen 5% Romu, je vuci nim jakakoliv pausalizace a nenavist nespravedliva. A pouze brutalnejsi forma teto pausalizace a nenavisti vedla ruku zharum z Vitkova..

0 0
možnosti
LK

Eskamotér

15. 4. 2010 8:20
Re: Souhlasim s Vami

na čem jedeš? Vypadá to jako kvalitní zboží...

0 0
možnosti
AW

freeLook

15. 4. 2010 8:06
takze smysl clanku je....

pouziji-li stejny jazyk jako autorka blogu: nekteri cikani umi zpivat a tancit, nekteri cikani jsou diskriminovani a je preci v normalni se nechat okrast od cikanu. proto pry  zkusenost vetsiny "bilych" s vetsinou lidi tohoto etnika je nepravdiva a rasisticka.

0 0
možnosti