Středa 29. března 2023, svátek má Taťána
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 29. března 2023 Taťána

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ippokorny

A co zakázat vjezd do města autům,

co nemají zajištěné  konkrétní místo na parkování (mohlo by se i zamlouvat přes  internet jako třeba hotel), a kdo nechce jít pěšky, může použít hromadnou dopravu či taxík. A že tu nějaká maminka stěžuje, že táhne tři děti, nemají ty děti také tatínka? P.P:

0/0
8.11.2010 12:54

rebe-reb

Paní Bartošová,

snad znáte jméno toho arogantního úředníka, ne?? Proč jste to jméno sem nenapsala? Nemáte se čeho bát. Pouze on!

Chováte se vlastně jako ti politici. Zbaběle!

0/0
3.11.2010 9:28

Andrea B.

Re: Paní Bartošová,

To vite, ze jsi pamatuju jeho jmeno - jmeno cloveka, ktery prirovnava vychovu trech deti k chovu koni snad ani nelze zapomenout... Presto jsem se rozhodla ho nejmenovat, pokud bych mela jmenovat vsechny arogantni uredniky tento blog by mi na to nestacil. Jako hlavniho vinika teto situace vidim ODS a jeji naprosto nekompetentni komunalni politiku.... Coz je mimochodem strana, kterou jsem dlouha leta volila, ale pochopitelne jiz nikdy nebudu...

0/0
3.11.2010 10:11

roman__35

Re: Paní Bartošová,

Podle toho jak jste to napsala mám za to, že ke chovu koní přirovnal vlastnictví auta a nikoliv dětí. Nebo on je nějaký problém s umístěním dětí doma?8-o

0/0
3.11.2010 10:53

Andrea B.

Re: Paní Bartošová,

Pan urednik odpovedel na otazku, co ma udelat matka 3 deti, bydlici v nasem dome, jestli ma taktez parkovat na Petrohradske a tahat 3 male deti kilometr do kopce. Timto tudiz priprovnava deti ke konim, nevim o kolik vic arogance lze do odpovedi vlozit...

0/0
3.11.2010 11:06

roman__35

Re: Paní Bartošová,

Tímto tudíž přirovnal auto ke koním, nikoliv k dětem. Kdyby neměla auto, nemusela by parkovat na Petrohradské a chodit kilometr do kopce, ale mohla by jezdit tramvají která je o poznání blíž:-)

0/0
3.11.2010 11:17

Andrea B.

Re: Paní Bartošová,

Mily Romane, az budete mit 3 deti, z cehoz jedno narozene pred tydnem (a k tomu budete k praci potrebovat vetsi hudebni nastroje) a budete krehka zena vazici cca 55 kg, klidne si chodte pesky nebo jezdete sockou. Moje sousedka voli jinak...

0/0
3.11.2010 11:29

roman__35

Re: Paní Bartošová,

Děláte si srandu? 8-o To je případ pro sociálku, aby to dítě okamžitě odebrala.     Tramvaj není žádná socka. To je vy, lidé kteří si myslí že jsou z vyšší společnosti, tak nazývají dopravní prostředky kterými se dopravují normální lidi. Nakonec tak nazýváte i ty pasažery.

0/0
3.11.2010 11:35

Astaroth

Re: Paní Bartošová,

To je strasne, co? Takovi lide jsou jednim z duvodu, proc volim KSCM - znova na ne dopadne ocelova pest lidu.

0/0
3.11.2010 11:39

leguan.cz

Re: Paní Bartošová,

Clovece, ty si kus blba az to boli. :-D

Socka tomu rika kazdy a to ne kvuli tomu, kdo  v tom jezdi, ale podle toho, jak to tam vypada.

Auty se k tvemu prekvapeni prepravuji i lide, kteri do vyssi spolecnosti nepatri. :-)

Naprosto souhlasim s pani Bartosovou. Reseni me vsak nenapada, kazdopadne to ovsem neznamena, ze situace neni neresitelna.

to Bartosova: jestli vam situace s auty neni lhostejna, zalozte obcanske sdruzeni. S tim pak zmuzete urcite vic, nez clankem na netu.

0/0
3.11.2010 14:03

Andrea B.

Re: Paní Bartošová,

Diky... Na zalozeni obcanskeho sdruzeni bohuzel nemam z pracovnich duvodu cas.... Doufam ale, ze to v nasi ctvrti udela... Co se tyce dotcenych radnic, velmi rada bych se jednou zucastnila automobilove blokady jejich budov.. Po te na co se kazdy den musim divat a co musim resit (dnes rano napriklad van zpola zaparkovany do silnice, pres ktery se nemohli dostat popelari a zablokovali tak ulici - za nimi se vytvorila dlouha kolona a vsichni troubili... a porazena znacka "zakaz odboceni vlevo" na jejimz miste parkuje auto, ktere navic polovinou blokuje vjezd za kterym parkuje 5 aut mistnich lidi) si bych si takovou akci velmi uzila...

0/0
3.11.2010 14:18

Andrea B.

Re: Paní Bartošová,

PS. Jeste jsem zapomnela dodat, ze ten van stal na zakazu zastaveni... na tom, na kterem nikdy nenajdete jedine misto k parkovani (viz fotky meho posledniho blogu - Vyroci prvni)

0/0
3.11.2010 14:19

Roman35x

Re: Paní Bartošová,

Z pracovních důvodů nemáte čas, počítám že ta matka tří dětí rovněž čas nemá, ten kterej se vás zastával, ale o parkovací zónu, z důvodu že na Praze 10 nemá bydliště, nestojí. Další lidé mají aut víc a i když s obtížemi, tak jsou rádi že je mají kde zaparkovat.  Sotva někdo bude něco zakládat, kor když je to proti němu. Smiřte se s tím, že tenhle způsob většině obyvatel vyhovuje, respektive jim nevyhovuje systém jinde, ale s tím nic neudělají. ...... Ale blokády dotčených radnic by jste se ráda zúčastnila.  Na to si čas uděláte. Ty radnice, to mají být ty na Praze 2 a 3?  Praha 10 má úplně jiný charakter než Praha 1,2,3,7. U vás je místa k parkování habaděj, i když né zrovna tam kde vy byste si to představovala. To že je část Vinohrad a Staré Vršovice součástí Prahy 10 omyl je fakt, ale sotva s tím někdo něco uděláte. Jedině referendum že nechcete být součástí Prahy 10, ale Prahy 2.

0/0
3.11.2010 16:31

leguan.cz

Re: Paní Bartošová,

K tomu asi neni co rict. Bydlim na okraji Prahy v napul uzavrenem arealu a lide tam parkuji take tak, jak nemaji. Vy to nevyresite a ja taky ne. Roman, ma na vsechno odpoved, tak treba poradi co s tim?

0/0
3.11.2010 17:42

Astaroth

Re: Paní Bartošová,

Nastroje do spodni site kocarku, dite do kocarku, starsi dite po svych a pokud prostredni ne, tak jsou dvoumistne kocarky. Pri takove dochazce na tramvaj pak uz nepotrebujete ruzne aerobiky a powerjogy a spinningy. No jo vlastne, ale bez toho by byla panicka spolecensky deklasovana a kde by si sehnala milenc... vlastne osobniho trenera, aby se mohla kamaradkam chlubit jak ji su.. vlastne trenuje...

0/0
3.11.2010 11:40

ippokorny

Re: Paní Bartošová,

Ano, kdyby byla chudá, tahala by děti tramvají či pěšky a neřešila by vzdálenosti. ještě za mě chodila spolužačka 5 km ráno na autobus a večer zpět. Zajímalo to komunisty? P.P:

0/0
8.11.2010 12:47

Astaroth

Automobilismus nici mesta

Zamysleme se ve fantazii, v jakem stylu mesta by se nam nejlepe zilo. Vetsina si vysni nejake krivolake malebne stredoveke centrum, nekdo cinzaky z 19. stoleti s predzahradkami a alejemi jako jsou napr. kolem trianglu Zvonarka. Ruraliste si predstavi statek na klasickem venkove a jista sorta pravicovych frustratu satelit s desetimetrovou betonovou zdi. Vyjma tech poslednich, kteri nemaji ve slusne spolecnosti mista vsichni sni o svete, ktery byl navrzen bez automobilu a proto je malebny. Pote, co se zacaly rozsirovat silnice a budovat prutahy, byla atmosfera mnohych mist ve mestech nenavratne znicena a mesto bylo rozparcelovano na nesouvisejici ostruvky bez navaznosti. Automobilismus je nutno vyclenit mimo mesta, pripadne do podzemi.

0/0
3.11.2010 9:01

CarlBlack

Re: Automobilismus nici mesta

A vy se zkuste zamyslet, proc se neco takoveho dnes nestavi. Kdyby

bylo tak super bydlet v replice stredovekeho mesta nebo starych

cinzacich a se zakazem vjezdu aut, auto nemit nebo ho parkovat minimalne 2km daleko a mistni obchody zasobovat konskym povozem, tak by za to lide byli jiste ochotni

priplatit horentni sumy. Nebo ne?

0/0
3.11.2010 11:30

Astaroth

Re: Automobilismus nici mesta

Osobne si myslim, ze lide by to chteli, ale vyssi vrstva tzv. architektu tlaci neustaly progres v ramci tzv. postmoderny, kterou vlastne nikdo nechce, jen oni sami. Nicmene Corbuissier jiz byl popren, bohuzel z praktickych duvodu (automobily) se stale stavi sidliste v jeho stylu.

0/0
3.11.2010 11:42

Alfie

Re: Automobilismus nici mesta

"Lidé by to chtěli"? :-)

Tak kde se ta auta ve městě berou? Jsou to snad samostatné bytosti, které se proti naší vůli stěhují do našich krásných měst?

Ne, auta si pořizují lidé, ti samí lidé, kteří bydlí ve městech a jaksi často mnozí z nich též nadávají na auta v ulicích - přesně dle pravidla "ať se to všem zakáže, ovšem kromě mne, já chci výjimku".

Takže kolik je těch lidí, co by se rádi obešli bez aut - je jich většina, polovina, menšina? A jaký podíl populace je dost na to, aby nařídil ostatním žít podle jejich pravidel? Nebo snad stanovíme, co je "správný život" a nařídíme to všem?

0/0
3.11.2010 14:53

Astaroth

Re: Automobilismus nici mesta

Lide jsou od prirody pohodlni a lenivi. Jako ta pani, pro kterou je predstava jit na nakup kilometr z kopce apokalyptickou vizi. Co bylo jeste pro generaci nasich rodicu bezne, je dnes nemyslitelne. Proto take divky dnes v porovnani s temi pred pouhymi 10 lety (vice si nepamatuji) jsou nezrizene obeznejsi.

0/0
3.11.2010 14:58

lokutus

ZPS je hovadina v rámci celé Prahy

ZPS je hovadina v rámci celé Prahy. Lepší systém by byl, kdyby místo ZPS byly všude zóny s hodinami. Kdokoliv (nejen rezident) by si v konkrétní oblasti (ulici, čtvrti) mohl koupit parkovací kartu - roční, čtvrtletní, měsíční, týdenní nebo denní, plus by si mohl za hodinu stání zaplatit na místě cash. Takhle jsou všude zóny, kde mohou parkovat jen rezidenti, takže přes den je tam prázdno, v noci beztak nemají všichni kde zaparkovat. Vlastnictví auta nikomu neuděluje právo parkovat před barákem. Když je místo o kilometr dál, holt se projde. Když někdo nemá auto a tramvaj jezdí kilometr od baráku, má dělat co? Psát uražené články?

0/0
3.11.2010 1:08

ippokorny

Ti, co křičí, že nemají kde parkovat

mě připomínají nepřizpůsobivé, kteří zase křičí, že se město má postarat o jejich bydlení a nejlépe zadarmo či za směšný poplatek. Proč by jedni měli mít nárok na kus pozemku města a druzí ne a ti první jen proto, že si koupili auto a nepořídili si garáž? V Tokiju možná platí stále pravidlo, že zaregistrují auto teprve tehdy, když majitel prokáže, že má kde parkovat. Tedy nemáš garáž, nejezdi do města a parkuj si na kraji. P.P:

0/0
2.11.2010 22:43

Andrea B.

Re: Ti, co křičí, že nemají kde parkovat

Rozumite prosim tomu, co je v praxi ZPS ? Pisu o dopadu zavedeni ZPS u nasich sousedu na nasi ctvrt... Ale neprizpusobiva samozrejme jsem http://bartosova.blog.idnes.cz/c/101379/Jsem-neprizpusobiva.html;-)

0/0
2.11.2010 22:58

Andrea B.

Re: Ti, co křičí, že nemají kde parkovat

Pardon, jeste by me zajimalo, kde v nasi ctvrti se prodavaji garaze... Mame tu vetsinou stare domy z prelomu 19/20. stoleti, ale Vy to tu jiste znate, kdyz tak presvedcive a plamenne argumentujete...;-)

0/0
2.11.2010 23:09

102030abc

Re: Ti, co křičí, že nemají kde parkovat

Protže jste retardovaný, zkusím Vám to napsat jednoduše. Každý kdo si koupí a provozuje auto - i ojeteé - odevzdá státu na daních tolik, že si to mnoho "socek" ani nedovede spočítat. Auto je pořád poměrně luxus, i když se to někomu nezdá. Počítejte stručně semnou - Vůz za 500tis KČ - z toho stát obdrží instatntě 100tis na DPH!!! z jednoho auta. Prodjece odvede daň ze zisku a jeho zaměstnanci ze mzdy.Automobilka zaměstnává lidi - ano mnoho aut u nás prodaných je tu taky vyrobených. Další daně a další pracovní místa a z jejich paltů daně. Pak pojištění -

minimáně poviné ručení, pojistka u nového auta téměř určitě - další

daně atd. Pak servis, spotřební materiál - tisícové částky..větší než

většina běžných ostatních nenutných výdajů - odov DPH..jen z každé

pneumatiyk to bude několik stokorun.

0/0
2.11.2010 23:26

102030abc

Re: Ti, co křičí, že nemají kde parkovat

A teď to hlanví - benzín - daň která V8s "spravedlivě" trestá.Čím víc jezdíte, tím víc odvádíte.Z každého litru dnes dohromad cca 15kč..plus mínus. Nepočítám daně palcené pumpařem, pracovní místa jeho zaměstnacnů a už vůbec né daně placené rafinérií atd. Najedu ročně 12tis km, což v současném systému znamená cca 14 tisíc na daních z paliva státu za rok! A to 12tis ročně nic není..to je malý nájezd. Pak tu máme ještě dálnicní známku a určitě to není všechno.Majitel auta je nejzdaněnější částí populace. I pokuty za přestupky jsou příjmem obcen ebo státu (-: A tak si myslím, že si zaslouží jisté služby..takže neplácejte nesmysly. Samozřejmě že na to parkování právo má a Vám nikdo nebrání si auto koupit taky...

0/0
2.11.2010 23:27

roman__35

Re: Ti, co křičí, že nemají kde parkovat

A jaképak služby si zasloužíme? :-)  Zajistit parkování v místě kde není místo?

0/0
3.11.2010 5:41

Astaroth

Re: Ti, co křičí, že nemají kde parkovat

Naklady na provoz automobilu vam nezakladaji zadne specialni pravo. To co zde blabolite je NAPROSTY ekvivalent toho, kdyz Demeter s Erzikou vykrikuji na socialce, ze potrebuji vic penez, protoze davaji statu deti a ty chteji na sledovani disneyovek plazmovku pres celou zed. :-P

0/0
3.11.2010 8:57

Alfie

Re: Ti, co křičí, že nemají kde parkovat

A co jiného jsou "modré zóny", než zajištění "práva na parkování" pro lidi, kteří mají v dané čtvrti trvalé bydliště? Pisatelka však bydlí v sousedství takové čtvrti a výsledkem je, že parkující auta ze "čtvrti vyvolených" byla vytlačena před její bydliště. Tudíž ona nemá žádná práva a ještě má doplácet na "práva" svých sousedů?

0/0
3.11.2010 10:27

Andrea B.

Re: Ti, co křičí, že nemají kde parkovat

Diky moc.... jsem rada, ze nekdo chape ten princip, uz se mi zdalo, ze je to pro spoustu lidi nejak slozite a nepochopitelne...:-)

0/0
3.11.2010 10:41

Astaroth

Re: Ti, co křičí, že nemají kde parkovat

To pravo je ovsem jen dobra vule mestske ctvrti a ne, jak tvrdi jiny pisatel, automaticke pravo vychazejici z nakladu na provoz automobilu.

0/0
3.11.2010 10:42

ippokorny

Re: Ti, co křičí, že nemají kde parkovat

Nepochopil jsem, jak to souvisí s tím, že někdo křičí, že má mít právo parkovat, tam co bydlí. To bych mohl zase já křičet, že je někdo zvýhodněn, platíme přece podle vašeho popisu stejné daně a přesto někdo chce navíc proti těm, co mají svou draze koupenou svou garáž, místo pro parkování. A vámi uvedené daně jdou státu a je otázka, co se přepošle městu, které pozemek vlastní.  P.P:

0/0
8.11.2010 12:45

Astaroth

Re: Ti, co křičí, že nemají kde parkovat

To je holt ta tzv. mentalita pravicovych tricatniku, v zkoncentrovane versi se vyskytuje v obludne forme na webu dfens-cz. Takovy tricatnik ma brich, nizsi manazersky post, kde travi vetsinu dne, auto stredni tridy na leasing, ktere povazuje z hlediska sveho statusu bezmala za bentley a svou frustraci z tloustky, stari a toho, ze ho manzelka podvadi si vybiji stylem jizdy a svymi nazory, ze ON je ta sul zeme, kterou maji vsichni podporovat a pred nimz se maji plazit v prachu, zatimco v realu je to jen kolecko v soustroji nejake korporace. Belohradsky takove lidi nazyva pravicovou chudinou, ja bych se nezinyroval je nazvat pravicovou luzou.

0/0
3.11.2010 8:55

elenloth

Diskuse

Přečetla jsem si diskusi a je mi z toho nanic. Tolik zarytých sportovců a ekologů, kteří by se nikdy nesnížili k vlastnictví auta jsem ještě na jednom místě neviděla.

Jako obyvatel Vršovic samozřejmě sdílím Váš názor, mám naštěstí tu výhodu, že bydlím blíž Edenu, kde se dá parkovat v Tesku zdarma. Ale občas mám problém i zastavit u domu, abych mohla vyložit pracovní věci a nemusela všechno tahat kilometr z Teska. Za sebe ovšem doufám,že Praha 10 zóny nezavede, neboť jsem tu v nájmu a i když je auto firemní, nemá firma sídlo v Praze, takže bych se dostala do špatně řešitelné situace. Přeju pevné nervy.

0/0
2.11.2010 22:07

Andrea B.

Re: Diskuse

Diky... Take preji pevne nervy...

 PS. Panove (hlavni) diskuteri zivotem na vesnici ponekud " zakrneli, " -  nestihaji nastrahy velkomesta 21. stoleti a unika jim proc a o cem tu vlastne piseme...;-)

0/0
2.11.2010 22:15

roman__35

Re: Diskuse

Takž jedna by zavedla parkovací zónu a jedinej kterej s ní souhlasí by byl proti zóně. A jak z toho ven? No já vám neporadim. Já jsem zakrněl a nestíhám nástrahy velkoměsta 21. století :-)  (Co na tom že zmiňovaná část velkoměsta pochází z počátku 20. století a to ještě kdoví jestli).

0/0
2.11.2010 22:24

klarifik

Re: Diskuse

přesně, taky bydlíme blíž k Edenu, ale začíná to být poslední dobou problém i tam, člověk večer objede alespoň 3 kolečka, než se někam zaparkuje. Ještě před 2 lety jsme si místa vybírali.. je to totiž vlna - z dvojky parkujou u sousedů, sousedi u nás a světe div se radnice tvrdí "no problem". Takže si platíme garáž za 1500 měsíčně, a všechno taháme kilometr. Párkrát jsem totiž zaparkovala v onom Edenu zadarmo a pak měla totálně rozvrtaný zámky od nějakýho amatéra, pže dovnitř se nedostal...

0/0
3.11.2010 8:49

benito.juarez

Rezident nerezident,

podmínky musí být pro oba stejné. Jednou je to veřejné prostranství tudíž musí být rovný přístup. Stejně jako nemůžete diferencovat např. vstupné podle místa bydliště, zakázat někomu vstup jenom na základě bydliště nemůže být omezován ani v parkování. Mám dojem, že je to dokonce protiústavní.

0/0
2.11.2010 21:19

J.K. 5

Re: Rezident nerezident,

R^

0/0
2.11.2010 21:23

Andrea B.

Re: Rezident nerezident,

V tom pripade nekolik prazskych ctvrti jedna protiustavne....

0/0
2.11.2010 21:26

J.K. 5

Re: Rezident nerezident,

Já furt nevím, co řešíte. Buď je jednou prostor veřejný, tedy všech bez rozdílu, nebo si jej zaplaťte a bude váš.

0/0
2.11.2010 21:39

.zq.

ono by velmi pomohlo

kdyby na parkovací kartu na Praze 2 a 3 měl člověk nárok i s uzavřenou nájemní smlouvou a ne pouze lidé s trvalým bydlištěm nebo majitelé nemovitostí. Takhle na tu kartu spousta lidí nedosáhne, i když v dané lokalitě bydlí. Nutit lidi přehlašovat si trvalý pobyt? ... Autorce přeji pevné nervy ..

0/0
2.11.2010 20:42

Andrea B.

Re: ono by velmi pomohlo

Diky... Jinak teoreticky pry lze ziskat trvaly pobyt na zaklade najemni smlouvy, ale skoro nikdo to nevi... Navic je to opravdu priserna byrokracie...

0/0
2.11.2010 20:49

roman__35

Re: ono by velmi pomohlo

Prakticky s tím musí souhlasit majitel bytu, což v mnoha případech a z mnoha důvodů neudělá. Moje známá pronajala byt na Vinohradech, nájemnice někde dlužila, ods¨těhovala se a exekutor se násilím vloupal do bytu kde odcizil veškerý majetek nového nájemníka, včetně firemního počítače s daty.

0/0
2.11.2010 20:56

.zq.

Re: ono by velmi pomohlo

možná máte pravdu, s tím souhlasem majitele bytu, to jistě nevím, ale pořád to prostě neřeší fakt, že člověk s nájemní smlouvou nemá nárok na parkovací kartu. Radnice chce mít zřejmě v ulicích jen svoje ovečky. Že se ti ostatní nahrnou do sousední části Prahy je jim jedno.

0/0
2.11.2010 21:01

.zq.

Re: ono by velmi pomohlo

jojo, ono to jde, změnit si trvalý pobyt i bez souhlasu majitele bytu, ale pro ty, kteří si ho měnit nechtějí, je prostě parkovací karta zapovězená. Se změnou trvalého pobytu je jednak hodně vyřizování (pokud člověk počítá s tím, že na daném místě bude bydlet třeba 2 roky, tak se to rozhodně nevyplatí) a jednak mám špatné zkušenosti např. s bankami, kterým x-krát člověk zopakuje novou adresu a zdůrazní, že na staré už se vyskytovat nikdy nebude, a stejně příští PIN kód dostane na starou adresu.

0/0
2.11.2010 20:58

J.K. 5

Re: ono by velmi pomohlo

V tom případě změňte banku. Jestli máte KB, pak se ničemu nedivím ;-D

0/0
2.11.2010 21:02

.zq.

Re: ono by velmi pomohlo

no byla to ČS, naštěstí už je to minulost, už u nich nejsem :)

0/0
2.11.2010 21:15

J.K. 6

Co byste chtěla???

Prostor je jednou daný, když si do něj líní, zadlužení a zmanipulovaní lidé natahají víc aut, než se tam může vejít, je to pouze jejich problém. Nevidím jediný důvod, proč by měl daňový poplatník sponzorovat nějaké vymoženosti typu podzemních garáží, zejména, když místo toho, aby všude překážel s plechovkou, umí chodit pěšky. Tak, jako to dělali lidé celá tisíciletí. O existenci MHD nemluvě. Masový automobilismus je jeden z největších podvodů nové doby.

0/0
2.11.2010 19:38

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS